Életbiztosítók értékesítési hálózatának ösztönzési rendszere

Kovács Andrea (2021) Életbiztosítók értékesítési hálózatának ösztönzési rendszere. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Kovacs_Andrea_TKGIBT.pdf] PDF
szakdolgozat_Kovacs_Andrea_TKGIBT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 11..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkositasi_kerelem.pdf] PDF
Titkositasi_kerelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (59kB)
[thumbnail of szakdolgozat_osszefoglalo_Kovacs_Andrea_TKGIBT.pdf] PDF
szakdolgozat_osszefoglalo_Kovacs_Andrea_TKGIBT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 11..

Download (166kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban bemutatom az életbiztosítók értékesítési hálózatukra alkalmazott ösztönzési rendszereket, különösen a magyarországi biztosítókra vonatkozóan. Magyarországon hagyományos értékesítési módon történik az életbiztosítások értékesítésének túlnyomó része, általában saját értékesítési hálózaton keresztül. A szakdolgozatban foglalkozok az értékesítési hálózat felépítésével, működésével és szereplőivel. Az életbiztosítási termékek értékesítésénél a személyes értékesítés a legmeghatározóbb, emiatt nagyon fontos a toborzás és az ügynökök ösztönzése, képzése, hiszen a biztosító sikere az értékesítési hálózatának minőségétől függ. Az általános motivációs eszközök közül bemutatom azokat, melyek az ügynökök és az értékesítési hálózat menedzseri szintje részére a leghatékonyabb, leginkább alkalmazott eszközök; képzés, informatikai támogatás, javadalmazási rendszer, egyéni célok meghatározása, versenyek alkalmazása stb. A két legfontosabb ösztönző, a jutalékrendszer és a képzés, ezekkel foglalkozok részletesebben.A szakdolgozatom második felében egy konkrét, piacvezető magyarországi biztosító társaság jutalékrendszerét mutatom be. Megvizsgáltam azt, hogy 2016-2020. között milyen módosításokat vezetett be a Biztosító a jutalékrendszerben, valamint azok hatását az értékesítési számokra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügyi

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: életbiztosító, értékesítési hálózat, jutalékrendszer, motivációs eszközök, ösztönzési rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:06
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet