A Belső CSR fontossága a multinacionális cégeknél foglalkoztatott Y és Z generációs dolgozók körében

Tóth Tardos Bendegúz (2021) A Belső CSR fontossága a multinacionális cégeknél foglalkoztatott Y és Z generációs dolgozók körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Belső CSR fontossága  a multinacionális cégeknél  foglalkoztatott Y és Z generációs dolgozók körében Tóth Tardos Bendegúz d36o8v.pdf] PDF
A Belső CSR fontossága a multinacionális cégeknél foglalkoztatott Y és Z generációs dolgozók körében Tóth Tardos Bendegúz d36o8v.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Tóth_Tardos_Bendegúz.pdf] PDF
BA_O_Tóth_Tardos_Bendegúz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (196kB)

Absztrakt (kivonat)

Ezen dolgozatban a vállalatok által a munkavállalók számára nyújtott Belső CSR elemeket vizsgálom, az Y és Z generáció szempontjából. A generáció kutatások sokszor írnak olyan fogalmakról, amelyek összecsengenek a CSR meghatározott irányvonalaival. Ilyen például a környezetvédelem, ami a legismertebb ilyen fogalom, de a Home Office vagy a Teljesítmény alapú bérezés is ebbe a körbe tartozik. Ezen Belső CSR elemeket öt fő csoportba sorolom: Befogadó munkahely, Munkahelyi egészségfejlesztés, Képzés és fejlesztés, Munkavállalók és vezetőség kapcsolata és Foglalkoztatás. Majd ezen területek szempontjából vizsgálom az Y és Z generációk motiváltságát az adott részterületek iránt. Amelyből több érdekes következtetést vonok le.A tartalmi felépítése a következő logikai ívet követi. A szakdolgozat során kitérek Strauss - Howe 1991-es Generácóis elméletére és elméletükön keresztül bemutatom a főbb karakterisztikáját elméletüknek, ezzel szándékozom megalapozni az irodalmi kutatásom első felét. Majd mai modern kutatások segítségével elmerülök a különböző generáció elméletekben és számba veszem a BabyBoom, X, Y és Z generációt és főleg az utóbbi két generációra fókuszálva, azok legerősebb motivációt, ezeken a területeken már keresek hasonló motívumokat a Belő CSR-al. Ezek után rátérek a CSR fogalmi megközelítésére, történeti áttekintésére, ezzel megalapozva az irodalmi kutatás második felét. Majd röviden kitérek az Európai CSR fejlődésének két mérföldkövére. Ezek után röviden kifejtem a Belső CSR alapvetéseit és a szakdolgozatban is használt rendszerezést mutatom be, amely alapján csoportosítottam a különböző Belső CSR elemeket öt csoportban. A módszertani részben a kutatásaim eredményét összegzem, amikből a főbb igazolt megállapításaim, hogy: Az Y generáció számára van több olyan részterület is, ami kevésbé fontos mint a Z generációnak. A Z generáció számára kiemelkedően fontosak a Belső CSR elemek, ezzel is bizonyítva érzékenységüket a téma iránt. Továbbá a kutatásom során azt találtam, hogy általánosságban az Y generáció több cafatéira elemben részesül mint a Z. Továbbá a munkahely ajánlás során mind a Z mind az Y generáció tagjai leginkább azért ajánlották munkahelyüket mert a munkahelyi légkör pozitív volt, vagy mert a munkatársakkal való kapcsolat kiemelkedően jónak minősítették. A módszertani részt egy kényelmi kérdőív azaz kvalitatív kutatás eredményeit foglalja össze amely kutatás 2021.04.16 és 2021.05.07 között végeztem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső CSR, CSR, generációs fejlődés, motiváció, multinacionális vállalatok, Y generáció, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:05
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet