Ottmár Gergő (2021) Vállalati rendszer működtetése, valamint információ szolgálatás a vállalat különböző szereplői számára. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Ottmár Gergő - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Ottmár Gergő - Záró dolgozati összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (156kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat választott témájából adódóan igyekeztem két részre bontani. Az első felében a vállalatirányítási rendszerekkel foglalkoztam. Először bemutattam, hogy mi is az a vállalatirányítási rendszer, melyek a legelterjedtebb felhasználási területek, illetve főbb moduljai szerint csoportosítottam, ahol kitértem az egyes modulok funkcióira is. A 3. pontban rálátást nyerhettünk, hogy a vállalat méretétől függően mely rendszer lehet a legideálisabb választás. Hazánkban is számos vállalat használja ezen rendszereket, ezért a legismertebbekből felsoroltam néhányat az azokat használó cégek megnevezésével. Egy vállalatirányítási rendszer üzemeltetése, valamint a jövőbeni fenntartása eléggé sokrétű feladat, rengeteg dologra kell odafigyelni és a sikere is sok dologtól függ. A bevezetéséhez szükséges szempontokat pontokba szedve elemeztem, így többek közt munkaerő, pénzügy és amortizáció szempontjából is ellenőriztem a feltételeket. Rövid ismertetőként bemutattam az SAP nevű világszerte használt vállalatirányítási rendszert, valamint az SAP használatával kapcsolatos tapasztalataimról, illetve annak általam használt funkcióiról is szót ejtettem. Az első rész befejezésében az ERP rendszrekről szóló véleményem, illetve konklúzióim kaptak teret. A szakdolgozatom második fele a kommunikációról és a vállalat különböző szereplői számára történő információ szolgáltatásról szólt. Bevezetésként először kifejtettem mi is az az információ, ehhez kapcsolódva, hogy mi a kommunikáció valamint a jó kommunikációhoz szükséges 5 feltételt. A kommunikáció sokszűségének köszönhetően volt lehetőségem megvizsgálni és bemutatni azt több szempontból is. Elemeztem a kontextura, az iránya és lehetséges csatornái szerint. Az információsrendszerek és a vállalati hierarchia is fontos részét képezik egy vállalat életének, ezért előbbit összetevőire bontva vizsgáltam, valamint ábrával szemléltettem. Mivel a vállalatok életében elengedhetetlen, hogy minden folyamat strukturált és jól átlátható legyen, ezért a különböző hierarchia szintekhez is elő van írva, hogy mely szint milyen jellegű döntés meghozataláért felelős, illetve melyikhez van jogosultsága. Ezeket a szinteket és a döntési jogköröket elemeztem az „információ és a döntések kapcsolata” fejezetben. Mivel óhatatlanul is előfordulhatnak egy vállalaton belül nézet eltérések, kommunikáció fennakadások, ezért bárkinek elérhető, manapság gyakran használt probléma áthidaló megoldásokkal foglalkoztam. Ezek a vezetőség segítségére lehetnek a munkamorál valamint a kommunikáció javításában. Zárásképp említést tettem a külső kommunikációról, mely nem annyira a vállalat szereplői számára szóló információ szolgáltatásról szól, de legalább annyira a vállalat életének része. A PR és marketing kommunikáció segítségével javítható a külső szemlélők cégről alkotott képe, valamint az eladások növelésében is hatalmas szerepe van.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció fejlesztése, csoportkommunikáció, ERP rendszerek, kapcsolattartás, Kommunikációs platformok, SAP, vállalatirányítási információs rendszer(ek) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:05 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |