Manner Ildikó (2015) A diák szegmens és annak vizsgálata a magyar bankok üzleti gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
PS6V31.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Bevezetés -a témaválasztás oka -a dolgozat felépítése Új ügyfél szerzés kontra ügyfélmegtartás -a piacok telítetté váltak, így a szolgáltatók elsődleges célja az ügyfélmegtartás -a szegmentálás az ügyfélmegtartás fontos elemévé vált -nem fordítanak (kellő) figyelmet a potenciálisan új belépő ügyfélkörre A fiatal generációk -X, Y és Z generációk jellemzése és azok összehasonlítása -a hazai és külföldi szegmentálási gyakorlat Pénzügyi viselkedés alapú szegmentálás -a pénzügyi válság figyelemfelhívó erővel bírt a pénzügyi tudatosság szükségességére -Fünfgeld és Wang beépíti a szegmentálási ismérvek közé a pénzügyi attitűdöket -a fiatalok pénzügyi ismeretei nagyon hiányosak (MNB 2006), (Szegedi Tudományegyetem kutatása 2011) -megoldási javaslatok o a pénzügyi ismeretek tanulmányokba illesztése o a pénzintézetek tájékoztató szerepe o hármas együttműködés: a pénzügyi szektor, az állam és a családok közt A bankválasztás -német kutatás (2003) – a személyes ügyintézés minősége a legfontosabb -MNB kutatás (2006) – 14-17 évesek körében a szülői ajánlás, míg 18-30 évesek közt a banki szolgáltatás minősége dominál -Hornyák kutatásai o (2011) - az iskola típusa illetve a földrajzi fekvés is befolyással van a pénzügyi tudásra o (2011-12) - a budapesti fiatalok számára a kamat, a vidékiek számára a család ajánlása az elsődleges, o (2012-13) – a diákok pénzügyi kultúrája és az általuk látogatott középiskola típusa és földrajzi helyzete között szoros kapcsolat van, ráadásul az iskola földrajzi helyzete és típusa is jelentős befolyásoló tényező Vásárlási szokások Pénzügyi ismeretek -a gazdasági válság egyetlen pozitív hatása a fiatalok pénzügyi tudásának előtérbe kerülése -amerikai és nyugati pénzügyi/ befektetési táborok, - a diákok tudatos pénzügyi nevelése -MNB Pénz beszél – Te is Érted című kiadványa -új Nemzeti Alaptanterv 2013 A versenytársi környezet o OTP Bank Junior számla OTP- JUMP OTP- Simple o Kerskedelmi és Hitelbank K&H trambulin bankszámla 6-14 éveseknek K&H trambulin bankszámla 14-18 éveseknek K&H trambulin bankszámla 18-25 éveseknek K&H trambulin pályakezdő számlacsomag o MKB Bank MKB – Perspektíva Fix o FHB Bank o Unicredit Bank o Erste Bank o AXA o Budapest Bank o Raiffeisen Bank o CIB Bank o Gránit Bank Bankváltás -a magyar lakosság nem vált bankot -sokan akkor sem keresnek újat, ha a költségek növekedését tapasztalják -a márkahűség jelentősége -a sztárok és idealizált képek szerepe a bankválasztás során -nagy vásárló erőt képviselnek, mivel szüleik véleményére is hatással vannak Önálló piackutatás A mélyinterjú előkészítése -a cél meghatározása Giude összeállítása -Általános demográfiai kérdések -Banki elérés -Fő bankkapcsolat meghatározása -Bankváltási hajlandóság -Jelenlegi főszámlával kapcsolatos kérdések -Az első bankszámla nyitásának körülményei, és a termékhasználat -Pénzügyi ismeretek A mélyinterjú kiértékelése -az OTP kizárólagos szerepe -szülői befolyás -torzító munkahelyi tényezők Online kérdőíves megkérdezés kvantitatív módszerrel -Online Kérdőívszerkesztő -Facebook Az online kérdőív elemzése -szerkesztési módszer -demográfia -kizárólagos célcsoport -OTP, K&H és Erste felülreprezentáltság -OTP piacvezető szerepe -pénzügyileg tudatos minta -szülői befolyás -bankváltás -lakás-előtakarékossági szerződés -az első számla és a jelenlegi fő számla szerepe – hasonlóságok és különbözőségek Összefoglalás
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Szegmentáció, Fiatalok, Bank |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Dec. 07. 17:31 |
Utolsó módosítás: | 2016. Aug. 25. 09:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |