Prémium kisállatszálloda stratégiája Magyarországon

Tóth Katalin (2021) Prémium kisállatszálloda stratégiája Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Toth_Katalin_FUZ6TP_2021.pdf] PDF
Toth_Katalin_FUZ6TP_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of osszefoglalas_Toth_Katalin.pdf] PDF
osszefoglalas_Toth_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban arra vállalkozom, hogy a lehető legnagyobb szakmai felkészültséggel megvizsgáljam egy prémium kisállatszálloda stratégiai lehetőségeit Magyarországon. Ehhez első lépésben tanulmányozom a szakirodalomban fellelhető elméleteket, instrukciókat, modelleket, módszertant, majd ezeket igyekszem a gyakorlatba átültetni és adaptálni a kisállatszálloda példájára.Stratégia alkotás során az első lépés, hogy vezetőként meghatározzuk és leírjuk a vállalkozásunk küldetését és vízióját. Ez a két egyszerűnek tűnő feladat fogja meghatározni a vállalkozásunk jövőjét, a céljainkat, és az ezek megvalósításához szükséges stratégia terveket. A megfogalmazott gondolataink eredményeként körvonalazódnak majd a vállalkozás alapvető céljai.Következő lépésben ahhoz, hogy tudjuk, hogy a céljainkat milyen úton tudjuk elérni, vagy, hogy mennyire reálisak egyáltalán, kell-e esetleg változtatni rajtuk elemzenünk kell a külső és belső környezetet. A külső környezet elemzése során a dolgozatomban a makro környezet elemzésére szolgáló Pest analízist, valamint a mikro környezet elemzésére szolgáló Porter 5 erő modellt választottam. A belső környezet elemzésére a Porter értéklánc modellt választottam, mely már működő vállalkozások esetében alapos szervezeti áttekintésre nyújt hathatós segítséget. A modellben megkülönböztetünk elsődleges és támogató tevékenységeket. A környezeti elemzés utolsó modelljeként a SWOT analízist mutattam be, mely ötvözi a belső és a külső környezeti elemeket.A környezet elemzése után körvonalazódnia kell, hogy a vállalkozásunk milyen fő stratégiát alkalmazzon. A Porter mátrix modell nyújthat ehhez segítséget, mely modell alkalmazása során, meg tudjuk vizsgálni, hogy a piacon a vállalkozásunk költségdiktáló, megkülönböztető, vagy összpontosító stratégiát választ-e a jelenlegi piaci helyzetében. Az Ansoff mátrix segítségével pedig a jövőre vonatkozóan elemezni tudjuk a növekedési stratégiáinkat melyek lehetnek a piaci térhódítás, termékfejlesztés, piacfejlesztés vagy akár diverzifikáció.Az elméleti részt a vállalati tevekénységek rendszerének áttekintésével zártam Dr. Chikán Attila logikáját követve. Így bemutattam a vállalati funkciók közül a marketing, innováció, emberi erőforrás, információ, logisztika, termelés és pénzügy feladatait, funkcióit és a vállalat életében a stratégia alkotás során betöltött szerepüket.A kutatási munkát két irányból indítottam el. Egyrészt a legfontosabb kutatási kérdéseim alapján interjút készítettem a prémium, illetve luxus réspiacok meghatározó képviselőivel, másrészt - online kérdőív formájában - kisállattartókat kerestem meg a Facebook segítségével, és igyekeztem felmérni állattartással kapcsolatos szokásaikat, igényeiket.Az előkészítő munka során négy kutatási kérdést fogalmaztam meg, melyek az alábbiak:- Mi a különbség a luxus és a prémium között?- A mai magyarországi prémium niche piacra lépés során mik a stratégia alkotást meghatározó fő szempontok?- Mik a legfontosabb kompetenciák, amivel egy vállalkozásnak rendelkeznie kell a prémiumpiacon való sikeres működéshez?- Van-e igény ma Magyarországon egy prémium szolgáltatásokat nyújtó kisállatszállodára?Az utolsó fejezeteben az elméletben leírt folyamatok és modellek mentén a kutatási eredményeket felhasználva és a kettőt ötvözve életemben először megalkottam a gyakorlatban egy vállalkozás stratégiai irányait. Úgy gondolom, hogy az eredetileg kitűzött célomat elértem. Egy elméleti tudást át tudtam ültetni a gyakorlatba, közelebb kerültem a kisállatszálloda vállalkozási tervem sikeres megvalósításához és megértettem a stratégia alkotás fontosságát és a szervezet sikerességére gyakorolt hatását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kisállatszálloda, környezetelemzés, prémium vs. luxus, stratégia alkotás, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet