Toborzás és kiválasztás a kék-galléros és a fehér-galléros munkavállalók körében

Tóth Enikő (2021) Toborzás és kiválasztás a kék-galléros és a fehér-galléros munkavállalók körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Tóth_Enikő_HTOIV0.pdf] PDF
Szakdolgozat_Tóth_Enikő_HTOIV0.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (55kB)
[thumbnail of BA_O_Tóth_Enikő.pdf] PDF
BA_O_Tóth_Enikő.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09..

Download (584kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája azért is áll közel hozzám, mert munkaerő-közvetítő és kölcsönző cégnél töltöttem az elmúlt pár évemet, ahol mind szellemi, mind fizikai munkaerő toborzásával is foglalkoztam. Úgy gondolom, hogy a toborzásra specializálódott szolgáltató cégeknek kiemelten fontos az, hogy lépést tartsanak a digitális világ fejlődésével és hatékonyan, kreatívan ki tudják használni a különféle online platformok nyújtotta lehetőségeket.  Dolgozatomban sorra vettem a toborzás és kiválasztás hagyományosabb és korszerűbb módszereit, megvizsgáltam, hogy mi bizonyul hatékonyabbnak a kék-galléros, és mi a fehér-galléros munkavállalók körében. Összevetettem hirdetési módszereket, vizsgálva, hogy mi motiválja legfőképp egyik-másik terület célközönségét, hogyan tudunk megfelelő hirdetést írni. A social média két legfőbb csatornája a Facebook és a LinkedIn, amelyeket megfelelő ismeretek és rutin birtokában eredményesen ki tudnak használni a toborzók. Egyértelműen lászik, hogy a fizikai pozíciók esetében a Facebook kerül előtérbe, míg a szellemi, képzett munkavállalók és vezetői keresések esetében pedig a LinkedIn nyújthat megfelelő segítséget számunkra. A toborzási eszközök részletes kifejtésén túl a két szektor közötti kiválasztási folyamatokban fellelhető különbségeket is megvizsgáltam dolgozatomban. A vizsgált cég felsővezetőivel lefolytatott interjúk segítésével alátámasztásra kerülnek a kutatási kérdésként bennem is felmerült különbségek a kék-galléros és a fehér-galléros toborzási és kiválasztási folyamatokra vonatkozóan.Úgy gondolom, hogy az évek során a digitalizációval a toborzás is modernizálódott. Fontos, hogy a jelenleg elérhető eszközöket megtanuljuk használni és beépíteni a napi rutinba, valamint nyitottnak kell lennünk az új ötletekre. A HR szakmának egyre fontosabb elemévé válik manapság a marketing, elsősorban a toborzás tekintetében, és egy jó HR-esnek fel kell vennie ennek az ütemét, be kell építenie a mindennapokba, és fontos, hogy sourcing tekintetében is fejleszteni tudjuk magunkat. Tisztában kell lennünk azzal, mi bizonyul hatékonynak kék-galléros, és mi a fehér-galléros toborzási területen, és annak megfelelően válogassuk meg toborzási és kiválasztási eszközeinket

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás - munkaerő, humán erőforrás menedzsment, kiválasztás, munkaerő kiválasztás, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet