Tóth Enikő (2021) Toborzás és kiválasztás a kék-galléros és a fehér-galléros munkavállalók körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Tóth_Enikő_HTOIV0.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (55kB) |
|
PDF
BA_O_Tóth_Enikő.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09.. Download (584kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája azért is áll közel hozzám, mert munkaerő-közvetítő és kölcsönző cégnél töltöttem az elmúlt pár évemet, ahol mind szellemi, mind fizikai munkaerő toborzásával is foglalkoztam. Úgy gondolom, hogy a toborzásra specializálódott szolgáltató cégeknek kiemelten fontos az, hogy lépést tartsanak a digitális világ fejlődésével és hatékonyan, kreatívan ki tudják használni a különféle online platformok nyújtotta lehetőségeket. Dolgozatomban sorra vettem a toborzás és kiválasztás hagyományosabb és korszerűbb módszereit, megvizsgáltam, hogy mi bizonyul hatékonyabbnak a kék-galléros, és mi a fehér-galléros munkavállalók körében. Összevetettem hirdetési módszereket, vizsgálva, hogy mi motiválja legfőképp egyik-másik terület célközönségét, hogyan tudunk megfelelő hirdetést írni. A social média két legfőbb csatornája a Facebook és a LinkedIn, amelyeket megfelelő ismeretek és rutin birtokában eredményesen ki tudnak használni a toborzók. Egyértelműen lászik, hogy a fizikai pozíciók esetében a Facebook kerül előtérbe, míg a szellemi, képzett munkavállalók és vezetői keresések esetében pedig a LinkedIn nyújthat megfelelő segítséget számunkra. A toborzási eszközök részletes kifejtésén túl a két szektor közötti kiválasztási folyamatokban fellelhető különbségeket is megvizsgáltam dolgozatomban. A vizsgált cég felsővezetőivel lefolytatott interjúk segítésével alátámasztásra kerülnek a kutatási kérdésként bennem is felmerült különbségek a kék-galléros és a fehér-galléros toborzási és kiválasztási folyamatokra vonatkozóan.Úgy gondolom, hogy az évek során a digitalizációval a toborzás is modernizálódott. Fontos, hogy a jelenleg elérhető eszközöket megtanuljuk használni és beépíteni a napi rutinba, valamint nyitottnak kell lennünk az új ötletekre. A HR szakmának egyre fontosabb elemévé válik manapság a marketing, elsősorban a toborzás tekintetében, és egy jó HR-esnek fel kell vennie ennek az ütemét, be kell építenie a mindennapokba, és fontos, hogy sourcing tekintetében is fejleszteni tudjuk magunkat. Tisztában kell lennünk azzal, mi bizonyul hatékonynak kék-galléros, és mi a fehér-galléros toborzási területen, és annak megfelelően válogassuk meg toborzási és kiválasztási eszközeinket
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás - munkaerő, humán erőforrás menedzsment, kiválasztás, munkaerő kiválasztás, toborzás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |