A Netflix vállalati stratégiája, szervezeti kultúrája, valamint üzleti modellje

Villám Ágnes (2021) A Netflix vállalati stratégiája, szervezeti kultúrája, valamint üzleti modellje. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Villám_Ágnes_U3XA62_Szakdolgozat.pdf] PDF
Villám_Ágnes_U3XA62_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Villám_Ágnes.pdf] PDF
BA_O_Villám_Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja az, hogy a Netflix sikerességének vizsgálata mellett, a szervezeti kultúráját, és üzleti modelljét is bemutassam, valamint megismerjem a fogyasztói szokásokat. Mivel a modern világnak köszönhetően, egyre több streaming szolgáltató jelenik meg, és egyre több ember ismerkedik meg velük, izgalmasnak, és aktuálisnak tartom ezt a témát.Dolgozatom, Hofstede, Handy, Cameron és Quinn szervezeti kultúra modelljének bemutatása után, a Netflix szervezeti kultúráját ismerteti részletesen, mely sok újítást tartalmaz, azonban sok esetben csak átalakították, modernizálták a már létező szervezeti szabályokat. A dolgozatomból kiderül, hogy a vállalat sok figyelmet szán a megfelelő dolgozók kiválasztására, és megtartására, ezzel biztosítva a gyors innovációt. A biztos siker érdekében, sok szabály, és ellenőrzési formát megszüntetnek, melyek rendhagyók. Az egyre növekvő hírnévnek és a globalizációnak köszönhetően a Netflix ambiciózusnak mondható. A széles műsor kínálat, a minőségi tartalom, valamint a tavaly kitört világjárvány miatt, pénzügyi helyzetük továbbra is felfelé ível, azonban várható a stagnálás, vagy a visszaesés, a járványügyi helyzetet érintő szabályok enyhítésével/megszűnésével. Habár a streaming óriásnak is vannak versenytársai, akik ráhatással vannak a vállat működésére, a Netflix még mindig trendalakító, és kiemelkedő köztük.Empirikus kutatásomból megtudhattuk azt, hogy a bár a magyar nyelv egyre több tartalomnál elérhető, még mindig korlátokba ütköznek a magyar felhasználók. A televíziózási szokásokat isnagyban befolyásolja a Netflix megjelenése hazánkban, azonban vannak olyan felhasználók, akik drágának tartják a szolgáltatást. Ennek ellenére az emberek szívesebben választják a streamelést,mint az illegális letöltést. A magyarországi piac azonban nem jelent kockázatot a Netflix számára, hiszen még csak most terjed el a híre igazán.A Netflix szervezeti kultúrájának bemutatása, és a kérdőíves kutatásom összevetése után elmondható, hogy a Netflix sikerességének hátterében sok tényező áll. A szervezeti és működési oldalról bátor tett volt, hogy olyan szabályokat próbált ki a vállalat, melyeknek könnyen lehetett volna negatív hatásuk, azonban az újítások sikeresnek bizonyultak. A kérdőívből megtudhattam, hogy az emberek a minőség, a műsorválaszték, a felhasználói felület, a nyelvek, a reklámmentesség, és a nagyobb hírnév miatt választják a Netflix-et, a többi streaming szolgáltatóval szemben. Csábító számukra azonban az is, hogy a tartalmakat internetes kapcsolat függvényében bárhol, bármikor megnézhetik, így jobban gazdálkodhatnak az idejükkel. Megtudtam azt, hogy Magyarországon a különböző internetes portálokon megjelenő hirdetések és reklámok által terjedt el a Netflix ismerte, azonban a „szájról-szájra terjedés” is nagyban hozzájárult a népszerűsítéséhez. Sok ember fedezte fel a szolgáltatót egy ismerőse, vagy családtagja ajánlása által. A népszerűséget pedig alátámasztja a kérdőívem kitöltési hajlandósága.Az elméleti háttért, a Netflix szervezeti vizsgálatát, és a kérdőíves kutatásomat összevetve összességében sikeresnek mondhatom a szakdolgozatomat, hiszen a megfogalmazott kutatási kérdéseimre, sikeresen választ kaptam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ollár Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: netflix, streaming, szervezeti kultúra, üzleti modellek, vállalati stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet