Villám Ágnes (2021) A Netflix vállalati stratégiája, szervezeti kultúrája, valamint üzleti modellje. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Villám_Ágnes_U3XA62_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Villám_Ágnes.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (243kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az, hogy a Netflix sikerességének vizsgálata mellett, a szervezeti kultúráját, és üzleti modelljét is bemutassam, valamint megismerjem a fogyasztói szokásokat. Mivel a modern világnak köszönhetően, egyre több streaming szolgáltató jelenik meg, és egyre több ember ismerkedik meg velük, izgalmasnak, és aktuálisnak tartom ezt a témát.Dolgozatom, Hofstede, Handy, Cameron és Quinn szervezeti kultúra modelljének bemutatása után, a Netflix szervezeti kultúráját ismerteti részletesen, mely sok újítást tartalmaz, azonban sok esetben csak átalakították, modernizálták a már létező szervezeti szabályokat. A dolgozatomból kiderül, hogy a vállalat sok figyelmet szán a megfelelő dolgozók kiválasztására, és megtartására, ezzel biztosítva a gyors innovációt. A biztos siker érdekében, sok szabály, és ellenőrzési formát megszüntetnek, melyek rendhagyók. Az egyre növekvő hírnévnek és a globalizációnak köszönhetően a Netflix ambiciózusnak mondható. A széles műsor kínálat, a minőségi tartalom, valamint a tavaly kitört világjárvány miatt, pénzügyi helyzetük továbbra is felfelé ível, azonban várható a stagnálás, vagy a visszaesés, a járványügyi helyzetet érintő szabályok enyhítésével/megszűnésével. Habár a streaming óriásnak is vannak versenytársai, akik ráhatással vannak a vállat működésére, a Netflix még mindig trendalakító, és kiemelkedő köztük.Empirikus kutatásomból megtudhattuk azt, hogy a bár a magyar nyelv egyre több tartalomnál elérhető, még mindig korlátokba ütköznek a magyar felhasználók. A televíziózási szokásokat isnagyban befolyásolja a Netflix megjelenése hazánkban, azonban vannak olyan felhasználók, akik drágának tartják a szolgáltatást. Ennek ellenére az emberek szívesebben választják a streamelést,mint az illegális letöltést. A magyarországi piac azonban nem jelent kockázatot a Netflix számára, hiszen még csak most terjed el a híre igazán.A Netflix szervezeti kultúrájának bemutatása, és a kérdőíves kutatásom összevetése után elmondható, hogy a Netflix sikerességének hátterében sok tényező áll. A szervezeti és működési oldalról bátor tett volt, hogy olyan szabályokat próbált ki a vállalat, melyeknek könnyen lehetett volna negatív hatásuk, azonban az újítások sikeresnek bizonyultak. A kérdőívből megtudhattam, hogy az emberek a minőség, a műsorválaszték, a felhasználói felület, a nyelvek, a reklámmentesség, és a nagyobb hírnév miatt választják a Netflix-et, a többi streaming szolgáltatóval szemben. Csábító számukra azonban az is, hogy a tartalmakat internetes kapcsolat függvényében bárhol, bármikor megnézhetik, így jobban gazdálkodhatnak az idejükkel. Megtudtam azt, hogy Magyarországon a különböző internetes portálokon megjelenő hirdetések és reklámok által terjedt el a Netflix ismerte, azonban a „szájról-szájra terjedés” is nagyban hozzájárult a népszerűsítéséhez. Sok ember fedezte fel a szolgáltatót egy ismerőse, vagy családtagja ajánlása által. A népszerűséget pedig alátámasztja a kérdőívem kitöltési hajlandósága.Az elméleti háttért, a Netflix szervezeti vizsgálatát, és a kérdőíves kutatásomat összevetve összességében sikeresnek mondhatom a szakdolgozatomat, hiszen a megfogalmazott kutatási kérdéseimre, sikeresen választ kaptam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | netflix, streaming, szervezeti kultúra, üzleti modellek, vállalati stratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |