Az ügyintézési élményt meghatározó tényezők mérése és értékelése

Szekeres Csaba (2021) Az ügyintézési élményt meghatározó tényezők mérése és értékelése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_Szekeres.Csaba.pdf] PDF
BA_Szekeres.Csaba.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Szekeres_Csaba.pdf] PDF
BA_O_Szekeres_Csaba.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (517kB)

Absztrakt (kivonat)

A szolgáltató szektor szereplői profitorientált vállalkozások, ez különösen igaz a pénzügyi vállalkozásokra. A magyar kétszintű bankrendszerben a bankok a második szinten helyezkednek el. A hazai bankszektor legnagyobb szereplője az OTP Bank Nyrt, a csoport által nyújtott szolgáltatások széles skálája és bankfiókjai számának révén a legtöbb ügyfelet tudhatja magáévá. Az OTP Bank jogelődje, az Országos Takarékpénztár Nemzeti vállalat 1949. március 1-jén jött létre, 1990-től OTP Bank Nyrt.-ként működik. Az utóbbi 15 évben 11 akvizíciót hajtott végre a környező országokban, ezzel a legnagyobb európai bankok listájára is felkerült. A vevői igények vizsgálatához az igénybe vett szolgáltatások definícióját és csoportosítását szükséges megértenünk. A szolgáltatások közös jellemzője a heterogenitás, a kézzelfoghatóság hiánya és a tárolhatatlanság. Az ügyfél végső felhasználóként jelenik meg az ellátási láncban. A szolgáltató szempontjából nagyon fontos, hogy a vásárlói, ügyfelei körében minél nagyobb elégedettséget érjen el. Az ügyfelek értékelése, vásárlóerejének és lojalitásának felmérése elengedhetetlen egy jól műkődő szolgáltató vállalkozás számára. A vásárlók értékelésén túl a nyújtott szolgáltatás minőségének mérése is elengedhetetlen. Az ügyfélelégedettség mérésére több eszköz is használható, mint például a TRI*M kutatás általi ügyfélcsoport meghatározások és azok vizsgálata, primer és szekunder kutatási módszerek, amelyekkel egy-egy adott csoport véleménye és elégedettsége mérhető. Szakdolgozatomban a kérdőíves megkérdezés primer kutatás módszer segítségével kerestem az ügyintézési élményre ható tényezőket, azok fontosságát és összefüggéseket kerestem a válaszokban. A kérdőíves vizsgálatot 2020 november-decemberében végeztem. A kitöltésre az ismerőseimet, kollégáimat kértem fel, illetve megosztásokkal segítették a lehető legnagyobb számú kitöltöttség elérését. A kérdőívet 201 válasz után zártam le. A kérdőív elején a kitöltők kor és nem szerinti összetételét mértem fel. A kapott válaszok alapján korcsoportokat alkottam, amelyek segítségével az egyes korosztályok elvárásainak összehasonlítását végezhettem el. Felmértem az átlagosan használt ügyintézési felületeket, amelyből kiderült, hogy a megkérdezettek legnagyobb része az online ügyintézési formákat részesítik előnyben. A kérdőívet a pandémiás időszakban készítettem, a vírushelyzetben átalakult ügyintézési szokások és a digitalizációs folyamatok erősödése a válaszokból jól leszűrhető volt. Az ügyfélélményre ható tényezők közül a várakozási idővel kapcsolatban megvizsgáltam, hogy az ügyfelek igénybe veszik-e az időpontfoglalás lehetőségét, milyen várakozási idő elvárásaik vannak és igyekeztem rámutatni az időpontfoglalás és várakozási idő összefüggésére. Sikerült rámutatnom, hogy az időpontra érkező ügyfelek kevesebbet várnak és a kapott adatok összhangban vannak az elvárt várakozási idővel is. Tíz fizikai ügyféltér elem fontosságáról kértem a csoport véleményét és korcsoportok szerint rangsoroltam a vélt fontosságukat. Az eredmények szerint nincs szignifikáns különbség a korosztályok véleménye között és elmondható, hogy az alapvető kényelmi elemeket tartják a legfontosabbnak – tisztaság, ülőhely, átláthatóság és megfelelő hőmérséklet. Az ügyintézővel szemben támasztott elvárásokat a kizárólag online és kizárólag személyesen ügyintézők körében vizsgáltam. A kizárólag személyes ügyintézést preferáló válaszadók az online felületeket használókkal szemben nagyobb mértékben várják el a külső tulajdonságok (rendezett asztal, rendezett öltözet) meglétét, de egyaránt igénylik a szakértő, segítő hozzáállást az ügyintéző részéről. A kérdőív utolsó részében a fogyasztói elégedettség visszacsatolásról kérdeztem a felmérésben résztvevőket. A Google értékelés használatát és a válaszadási hajlandóságot vizsgáltam a különböző korcsoportoknál. Az eredmények szerint a válaszadók több, mint fele követi a Google értékeléseket, választásukra hatással vannak az értékelések és maguk is adnak értékeléseket. Az eredményeket összevetve a szolgáltatóknak törekedniük kell a tanácsadói ügyfélkiszolgálás modell erősítésére, fokozni az egyes ügyintézések átterelését digitális csatornákra. Az ügyfélelégedettség folyamatos mérésével a kiszolgálás minősége fejleszthető és ez nagyban hozzájárul a vállalat céljainak eléréséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kováchné Kiss Julianna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banki szolgáltatás(ok), fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, Google, szolgáltatás, ügyfélszolgálat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet