Péntek Zsófia (2021) Az internet szerepe előadóművészek üzleti modelljében, online üzleti modellek a zeneiparban. Faculty of Finance and Accountancy.
![]() |
PDF
szakdolgozat_péntek_zsófia.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA_O_péntek_zsófia.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (761kB) |
Abstract
A mai világban már teljesen természetes számunkra, hogy mindent két kattintással elintézhetünk a telefonunkon. Így van ez a zenehallgatással is. Az internet használata a mindennapjaink részét képezi, ahogy azon belül a zenehallgatás is. Dolgozatom a zeneipar hagyományos üzleti modelljének átalakulását vizsgálja, melyet fenekestül felforgatott az internet megjelenése. A zenefogyasztó emberek igényei az elmúlt két évtizedben visszafordíthatatlanul megváltoztak a digitalizáció beköszöntével. A zene többé nem tekinthető fizikai terméknek, nem jellemző a kazetta vagy CD használata, helyette bárhol és bármikor elérhetővé válik a világhálón, mely egy kényelmes fogyasztói élményt nyújt. Kutatásomban arra keresek választ, hogy a digitalizáció hatására hogyan és mekkora mértékben változtak a zenehallgatási trendek, és ez hogyan hatott a fogyasztókra, zenészekre, lemezkiadókra.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitalizáció, streaming, üzleti modell, vevői igény, zeneipar |
SWORD Depositor: | User Archive |
Depositing User: | User Archive |
Date Deposited: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Last Modified: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |