Péntek Zsófia (2021) Az internet szerepe előadóművészek üzleti modelljében, online üzleti modellek a zeneiparban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
szakdolgozat_péntek_zsófia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_péntek_zsófia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (761kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai világban már teljesen természetes számunkra, hogy mindent két kattintással elintézhetünk a telefonunkon. Így van ez a zenehallgatással is. Az internet használata a mindennapjaink részét képezi, ahogy azon belül a zenehallgatás is. Dolgozatom a zeneipar hagyományos üzleti modelljének átalakulását vizsgálja, melyet fenekestül felforgatott az internet megjelenése. A zenefogyasztó emberek igényei az elmúlt két évtizedben visszafordíthatatlanul megváltoztak a digitalizáció beköszöntével. A zene többé nem tekinthető fizikai terméknek, nem jellemző a kazetta vagy CD használata, helyette bárhol és bármikor elérhetővé válik a világhálón, mely egy kényelmes fogyasztói élményt nyújt. Kutatásomban arra keresek választ, hogy a digitalizáció hatására hogyan és mekkora mértékben változtak a zenehallgatási trendek, és ez hogyan hatott a fogyasztókra, zenészekre, lemezkiadókra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, streaming, üzleti modell, vevői igény, zeneipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |