Vágási Brigitta (2021) Teljesítményprizma elmélete és gyakorlata – CIB Bank a teljesítményprizma tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Vágási Brigitta_Szakdolgozat_G7ZXGZ.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem és aláírási címpéldány.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (176kB) |
|
PDF
Vágási Brigitta_Temavazlat-es-osszefoglalas_G7ZXGZ.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12.. Download (310kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a teljesítményprizma elméletét és annak gyakorlati kidolgozását mutattam be a CIB Bank tevékenységére vonatkozóan. A teljesítményprizmát választottam, mint teljesítménymodellt a CIB Bank üzleti teljesítményének elemzéséhez, mivel számomra ez a modell biztosítja azokat a szempontokat, melyek a mai üzleti életben elengedhetetlenek. Átfogó érintettszemlélete miatt ítéltem a legjobb választásnak, ugyanis a modell az érintetti elvárásokat veszi alapul a vállalati stratégiák meghatározása során. A teljesítményprizma egy háromdimenziós modell, mely felhasználva a korábbi teljesítménymérési modellek elemeit, egy rugalmas modellt alkotva nyújt lehetőséget a teljesítmények menedzselésére. A teljesítményprizma kidolgozásában részletes vállalatfeltérképezés volt szükséges. A vizsgálat során a stratégiai célkitűzések közül a digitalizációt, operációs folyamatok megújítása, valamint ezen folyamatok költséghatékonyságra gyakorolt hatását választottam. Ezen stratégiákon belül azt vizsgáltam, milyen folyamatok szükségesek a célkitűzések megvalósításához. Ezt követően meghatározásra kerültek mindazok a képességek, melyek a Bank folyamataihoz, stratégiák megvalósulásához elengedhetetlennek bizonyulnak, majd pedig az érintetti hozzájárulást vizsgáltam. Dolgozatomban primer kérdőíves kutatást végeztem, hogy bizonyos érintettek elvárásairól aktuális képet kapva, a teljesítményprizma modell koncepciójának megfelelően becsatornázzam ezeket az elvárásokat a működési folyamatokba. Megvizsgáltam két, általam kiragadott érintettcsoport aktuális elvárásait – Ügyfelek/potenciális ügyfelek és munkavállalók elvárásai. A két érintettcsoport kérdőíves megkérdezésének eredményeit összevetettem a Bank jelenlegi folyamataival és javaslatot tettem a jövőbeli működésre vonatkozóan. A CIB Bank stratégiai célkitűzései összhangban vannak az ügyfélelvárások során azonosított fő elvárással, az ügyfélközpontúsággal. A jövőbeli digitális fejlesztéseknek a leendő ügyfelek bejutását biztosító lehetőségekre kell fókuszálnia. A 2020-as év hatására az ügyfélfolyamatok teljes körű online elérhetősége elvárás a bankkal szemben. A digitális folyamatokkal párhuzamosan csökken a papírmentes ügyintézésre való igény. Az operációs folyamatok megújításán belül a fiókhálózat optimalizálásán van a hangsúly, mely egyben jelenti a fiókhálózat szűkítését, illetve új generációs bankfiókok kialakítását. A jövőben jelentős mértékű fiókzárási hullám nem várható (az országos lefedettségi szint megtartása érdekében), azonban a bankfiókok megújítása szükségszerű folyamat: a korszerű modern fióki infrastruktúra illeszkedik az ügyfélelvárásokhoz, azáltal, hogy gördülékeny ügyintézést, tanácsadói kiszolgálást garantál. Mindez a Bank költséghatékonysága szempontjából is kiemelten fontos, a fióki digitalizációval csökken a papírfelhasználás, gyorsabbá válik az ügyintézés, ezáltal pedig több idő marad tanácsadói, értékesítési fióki tevékenységekre. A munkavállalói elvárások azonosítása során a jövőbeli munkavégzésre vonatkozóan megjelent az otthoni és irodai munkavégzés párhuzamos jelenléte, ezáltal pedig a Bank kevesebb fizikai munkaállomás mellett a jövőben több munkavállaló alkalmazására lenne képes, ami tartós költségcsökkentéshez, hatékonyabb működéshez vezet. A megváltozott érintetti elvárások azonosítása a vállalati teljesítmény szempontjából kiemelten fontos, hiszen ezek ismeretében a vállalat képes reagálni ezekre a változásokra, a stratégiai célkitűzéseit, folyamatait az elvárások fényében meghatározni. A teljesítményprizma szemlélete pedig erre alkalmas modell. A modell alkalmazásában nehézség lehet a rugalmasság (mely egyben a modell előnye is), valamint a teljesítménymutatók megfelelő megválasztása. Mindezek azonban áthidalható problémák, összességében hatékony, korszerű modellnek mondható.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, stratégia, teljesítmény, teljesítménymenedzsment, teljesítményprizma |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |