Gyógyszeripar marketingkommunikációs eszközei és azok alkalmazása

Nagy Gergely Norbert (2021) Gyógyszeripar marketingkommunikációs eszközei és azok alkalmazása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of FOSZK_NagyGergelyNorbert_W56FFZ.pdf] PDF
FOSZK_NagyGergelyNorbert_W56FFZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of NagyGergelyNorbert_W56FFZ_Záródolgozati_összefoglalás_2021_FOSZK.pdf] PDF
NagyGergelyNorbert_W56FFZ_Záródolgozati_összefoglalás_2021_FOSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (202kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyógyszeripar egy dinamikusan fejlődő terület, így a piacon egyre több gyógyszert illetve gyógyhatású készítményt találunk. A gyógyszeriparban a marketing kommunikáció alkalmazása elengedhetetlen, hiszen a vásárlók tudtára kell adni az új készítményeket. A szakdolgozatomban az irodalmi áttekintésben kitértem az alapvető marketing fogalmakra, a marketing mix elemeire, a marketingkommunikációs eszközrendszerére, valamint a reklámok általános jellemzőire. Az elméleti áttekintés során sorra vettem a gyógyszeripari marketingkommunikációs eszközöket és azok alkalmazását. Bemutattam a vényköteles illetve a vény nélküli gyógyszerek reklámozásának módjait. A szakdolgozatom második felében bemutattam a primer kutatásomat és annak eredményeit. A kutatásom során egy internetes kérdőívet állítottam össze 10 kérdéssel, előre megadott válasz lehetőségekkel.A kérdőív alapján többek között felmértem, hogy a kitöltők honnan tájékozódnak a nem vényköteles gyógyszerek vagy gyógyhatású készítményekről, illetve, hogy mennyire követik figyelemmel a gyógyszerreklámokat. Az internetes kérdőívemet 65-en töltötték ki különböző korosztályokból. Az eredmények kiértékelése a kérdőív szerkesztőbe épített diagramok alapján készültek el. A szakdolgozat elején kitűzött célokat eredményesen sikerült elérni, ami alapján minden kérdésre választ kaptunk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: gyógyszerforgalmazás, gyógyszermarketing, marketing, marketingkommunikáció, tudomány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet