A politikai marketing szerepe a 2020-as amerikai elnökválasztásban

Tóth Bence Attila (2021) A politikai marketing szerepe a 2020-as amerikai elnökválasztásban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Politikai marketing szerepe a 2020-as amerikai elnokvalasztasban (Toth Bence).pdf] PDF
Politikai marketing szerepe a 2020-as amerikai elnokvalasztasban (Toth Bence).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ennek a munkának a célja betekintést nyerni a 2020-as amerikai elnökválasztásban felhasznált politikai marketingeszközökbe. A kutatási kérdés Biden győzelmének okaira keresi a választ. A dolgozat egy szekunder és egy primer kutatásból áll. A szekunder kutatás bemutatja magát a politikai marketinget és az említett kampányban való alkalmazását, a primer kutatás pedig 360 amerikai szavazókorú állampolgár válaszainak segítségével szolgáltat empirikus adatot a dolgozat kutatási kérdésének megválaszolásához. A dolgozat eredménye, hogy Joe Biden győzelmét külső és belső tényezőknek egyaránt köszönhette. A külső tényezők közül a Trump kormány által nem megfelelően kezelt Covid-19 járvány és BLM mozgalom voltak a legfontosabbak. A belső tényezők pedig Biden mérsékelten baloldali állásfoglalása és a bizonytalan államok kampánycélzása volt. Bident jelentős előnyhöz juttatta az éghajlatvédelemben foglalt álláspontja és az egészségügyi programjai.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: amerikai elnökválasztás, Biden, politikai marketing, Trump, választási kampány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 25. 10:16
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 25. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet