A marketingkommunikáció megjelenése a fuvarszervezésben

Varga Nikolett Veronika (2021) A marketingkommunikáció megjelenése a fuvarszervezésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat_VargaNikolett (1).pdf] PDF
Záródolgozat_VargaNikolett (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (729kB)

Absztrakt (kivonat)

A marketingkommunikáció megjelenése a fuvarszervezésben Absztrakt Készítette: Varga Nikolett Veronika    Záródolgozatom során a fuvarszervező vállalatok és az általuk alkalmazott marketingkommunikáció kapcsolatát, annak jelentőségét vizsgálom, különösen az Ultra Log Kft szemszögéből. Vizsgálom a szolgáltatásmarketing és a Business to Business marketing eszközeit, hogyan is működnek az egyetemen tanult eszközök a gyakorlatban. Kitérek továbbá a vállalatnál alkalmazott marketingkommunikációs eszközök bemutatására, azok hatékonyságára. Dolgozatom célja, hogy egy átfogó képet kaphassunk a B2B marketingről, azon belül is a kizárólag csak szolgáltatásokat értékesítő fuvarszervező cég marketing tevékenységeibe. Kitérek dolgozatom során a minőségmenedzsmentre, valamint különböző elemzésekkel próbálom szemléltetni, gyakorlati példákon keresztül, hogy a szolgáltatásmarketing milyen sokszínű, és milyen buktatókat, előnyöket rejt a vállalat számára. A marketingtevékenységeket különböző szempontok alapján mutatom be, mint például marketing eszköz szempontjából, a megjelenések helye alapján, a versenytársak, valamint a piaci versenyhelyzet megközelítésében. A záródolgozati témaválasztásom területének megválasztása során egyértelműen befolyásolt az érdeklődésem a logisztika, a fuvarszervezés, és a szolgáltatásmarketing iránt, és inspirált az egyetemi tanulmányaim során elsajátított ismeretanyag. Szerettem volna elmélyülni a választott témámban, hogy minél több értékes információval gazdagodhassak, amelyeket az elkezdett karriercélom felé vezető úton, gyakorlati alkalmazás során is fel tudjak majd használni. Azért választottam a fuvarszervezés és az általuk alkalmazott marketingeszközök vizsgálatát, mert úgy gondoltam, hogy a szakmai gyakorlatom folyamán megfelelő mennyiségű információhoz juthatok ahhoz, hogy záródolgozatomat elkészítsem. Dolgozatom elkészítését kutatói munka előzte meg, amelyben segítségemre voltak a témában megtalálható szakirodalmak, internetes források, valamint az általam elvégzett primer kutatás. Az elkészített mélyinterjúk által mélyebben megismerkedhettem az alapkérdésekkel, és úgy gondolom, átfogó választ kaptam általa valamennyi kérdésemre. Interjúalanyaim az Ultra Log Kft és egy versenytárs képviselői voltak, akiket arról kérdeztem, milyen véleménnyel vannak a marketingkommunikációs eszközök használatáról, és azok sikerre gyakorolt hatásáról. Primer kutatásom segítségével megtudhattuk, hogy milyen B2B marketingeszközöket alkalmaz az Ultra Log Kft, és ezeket milyen megfontolásból teszi, valamint mennyire vélik hatásosnak ezeket a módszereket. Úgy hiszem, hogy a fuvarszervezés világa megérné, hogy további, mélyebb kutatásokat végezzünk, hiszen nagyon érdekes lehet, hogy mi alapján dönt egy vállalat a marketingstratégiájának kiválasztása során, és milyen erőfeszítéseket tesznek ezek a magyar kis- és középvállalkozások a sikeresség elérése érdekében. Azt gondolom, kutatásom célját elértem, és a lehető legtöbbet megtettem azért, hogy minél több információ tulajdonában írhassam meg záródolgozatom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elemzés(ek), fuvarozás, marketing, marketingkommunikáció, minőségmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 25. 10:16
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 25. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet