Turcsányi Ágoston (2021) A Stand-up Comedy kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
TURCSÁNYI_ÁGOSTON_DQIOEZ_SZAKDOLGOZAT.pdf Download (627kB) | Előnézet |
PDF
nyilakozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (359kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a komédia műfaj, s annak legfőbb történelmi állomásainak bemutatásával kezdtem. Kronológiai sorrendben haladtam, így eljutva az ókorból, a középkoron át egészen az újkorig. Ezt követően ismertettem a Stand-up Comedy kialakulását, és magát a műfajt, annak sajátosságait, jellemzőit, rítusait. Ezen ismertek birtokában térek rá a kutatási kérdésemre: változott-e a Stand-up Comedy kommunikációja az elmúlt 50 évben? A kérdés megválaszolásának érdekében, két korszak 1-1 humoristájának, nevezetesen Hofmann „Hofi” Gézának és Bödőcs Tibornak a munkásságát vettem górcső alá. Elsőként bemutattam, hogy általánosságban milyen verbális, illetve nonverbális eszközöket használnak, majd a gyakorlatban 3-3 előadást elemeztem ezen eszközök figyelembe vételével. Összegeztem a látottakat, majd levontam a következtetést/következtetéseket, hogy változott e a Stand-up Comedy kommunikációja? Ha igen, miben és hogyan, esetleg miért? Kérdésem megválaszolása után 4 hipotézisem beigazolódását is ismertettem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elemzés(ek), korszak, kritika, összehasonlító elemzés, standupcomedy |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 25. 10:15 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 25. 10:15 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37768 |
Actions (login required)
Tétel nézet |