A pandémia hatásainak elemzése: az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás jelensége a járványidőszakban

Zöldi-Tóth Réka Anikó (2021) A pandémia hatásainak elemzése: az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás jelensége a járványidőszakban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A pandémia hatásainak elemzése. Az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás jelensége a járványidőszakban.pdf]
Előnézet
PDF
A pandémia hatásainak elemzése. Az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás jelensége a járványidőszakban.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Zöldi-Tóth Réka Anikó nyilatkozat.pdf] PDF
Zöldi-Tóth Réka Anikó nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (293kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatomban leginkább arra szeretnék kitérni, hogy a pandémia alatt hogyan változtak meg a fogyasztói szokások, azon belül pedig, hogy az egészségtudatosság területére mekkora hangsúlyt fektettek. Záródolgozatom első részében a járványhelyzet elmúlt egy éve alatt végbement átalakulásokat vizsgáltam meg részletesebben STEEP-elemzés használatával. Társadalmi szempontból a legjelentősebb átalakulás a munkavégzés, tanulás formájában, a közlekedés módjában és a mentális egészség jelentőségében történt. Technológiai téren a digitalizáció és az orvostudomány fejlődése volt megfigyelhető. A gazdasági tényezők közül az önellátás fontosságára derült fény, a szektorok átértékelődése, munkahelyek változása vagy bezárása volt jellemző az elmúlt egy évre. A hazai gazdasági fordulatok a turizmus, vendéglátás szektorát érintették leginkább, valamint a forint árfolyamára is hatással volt a pandémia. Környezetet érintő jelenség egyrészt a megnövekedett hulladéktermelés, másrészt a vállalatok karbonsemlegessége felé vezető intézkedései. A korlátozások, lezárások, járvány alatti támogatások pedig a politikai-jogi környezetben zajlottak. Záródolgozatom második részében megállapítottam, hogy a pandémia alatti időszakban értékalapon, egészségtudatosabban vásárolnak a fogyasztók, a jólét fogalma felértékelődött. Jobban figyelnek továbbá a rendszeres, tervszerű vásárlásokra, az impulzusvásárlásokat kerülik. Primer kutatásomban szintén megbizonyosodtam arról, hogy a fogyasztók jobban odafigyelnek az értékalapú, egészségtudatosabb vásárlásra. A bevásárlások időzítésében is a tudatosság volt megfigyelhető és a legtöbb kitöltő számára pedig az elmúlt egy év megfelelő alkalom volt arra, hogy fokozottan odafigyeljenek mit is vásárolnak. További megfigyelésem, hogy pandémia alatt több testmozgást végeznek az emberek, csökkent a fizikai inaktivitás száma, és megnőtt a mindennap valamilyen testmozgást végzők aránya.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Active Directory, egészségmegőrzés, elektronikus vásárlás - online vásárlás, étkezési kultúra, fogyasztói magatartás, gazdasági átalakulás, koronavírus-járvány (COVID-19), társadalmi változás(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 25. 10:15
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 25. 10:15
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37765

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet