Tóth Dominik (2021) A szórakoztató szegmens helyzete Magyarországon - különösképpen a Story Budapest példájára. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
SZAKDOLGOZAT_2021_Tóth Dominik_VYXA8F_ O.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (167kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témáját a magyarországi szórakoztató piac ihlette, főként a Story Budapest nevezetű szórakozóhelyre fokuszálva. A célom, hogy a szórakozó helyek kialakulásának történetét ismertessem, kiemelve a címben megemlített helyet. Továbbá szeretném egy olyan perspektívából bemutatni ezek helyek működését az olvasónak, amit az „egyszerű” szórakozni járó emberek nem látnak, csak a végeredményt, amikor belép a helyre. Mondhatni a színfalak mögé viszem az olvasót. Ha felvetem azt a hipotézist, hogy a belvárosi önkormányzatok és a vendéglátó egységeket működtető személyek, tulajdonosok közti hosszú ideje tartó és folyamatos viszályok következtében olyan retorzió lép érvénybe, ami a szórakozó helyek meglétét veszélyeztetheti, akkor ennek elkerülése érdekében, milyen feltételeket kell teljesíteni a szórakozóhelyeknek. Vizsgálataim első lepései maga a szórakozás definíciójának tisztázása. Ehhez azonban a múlt egyes részéig kell visszatekinteni, hogy teljes spektrumot kapjunk a mai fiatalok egyik kedvenc hétvégi programjukhoz. Ha felvetem azt a hipotézist, hogy akár a római korig kell visszamenni, akkor az idő múlásával milyen tulajdonságokat vett fel, amit ma a szórakozás szó alatt értünk. Vizsgálatom további részét képzi a Story Budapest szórakozóhely működésének bemutatása. A fesztiválokkal ellentétben, amik már a méretükből adódva valószínűleg jóval nagyobb szervezési szinteket követel meg a Story esetében milyen tevekénységeket von maga után egy buli meg szervezése? Ez milyen feladatokkal jár, illetve a DJ-k leszerződtetése is milyen feltételekkel valósulhat meg? Továbbá nem tekinthetek el a mai világot sújtó pandémia negatív hatásai mellett, magára a vendéglátás piacra és magára a Story Budapestre ki vetítve. Milyen intézkedéseket követelt meg a korona vírus járvány a fennmaradás érdekében, és milyen spekulációkkal várják a legközelebbi nyitásukat? Ezen túl érdeklődéssel követem a Story Budapest marketing kommunikációja a fogyasztók felé. Melyek voltak azok az újítások vagy újdonságok, ami miatt a fiatalok egyik kedvenc helyévé vált az idők során? Továbbá milyen jövőbeni innovációt terveznek a sikerességük megtartása, avagy növelésük érdekében? Témámat első sorban a személyes érdeklődésem a szórakozó helyek működése iránt ihlette. Mindig is érdekelt ezeknek a rendezvényeknek a szervezése logisztikai, gazdasági szempontból. Én magam is vendéglátásban dolgoztam a COVID-19 elött. Talán emiatt is van egy alap indíttatásom e helyek működése felől. Igyekszem saját véleményemet, illetve tapasztalataimat is megosztani a dolgozatomba. Primer kutatásomat egy kérdőív készítése, kielemzése, továbbá egy személyes interjú adta, ahol lehetőségem volt a Story Budapest General Manager-rel elbeszélgetni. Szekunder kutatásom alapjait a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi könyvtárának szakirodalmai és folyóiratai adták. Továbbá különböző a témához kapcsolódó cikkek. Nem titkolt vágyam, hogy a fiatalok egyik kedvenc időtöltéséről a bulizásról egy mélyebb betekintést adjak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | koronavírus-járvány (COVID-19), szórakozás, szórakoztatóipar, vendéglátás, vendéglátóipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 25. 10:15 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 25. 10:15 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37755 |
Actions (login required)
Tétel nézet |