Márkaépítés a közösségi médiában

Tóth Fruzsina (2021) Márkaépítés a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT2021.pdf]
Előnézet
PDF
SZAKDOLGOZAT2021.pdf

Download (952kB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat2021statuszpdf.pdf] PDF
nyilatkozat2021statuszpdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (313kB)

Absztrakt (kivonat)

Márkaépítés a közösségi médiában AbsztraktA társadalmi kötődés iránti igény és az önmegvalósítás ígérete révén a rendelkezésre álló technológiai erőforrások értékes társadalmi hálózatok létrejöttét tették lehetővé. Így született a közösségi média, aminek jelentőségét demonstrálják Eric Emerson Schmidt szavai:“Az internet az első dolog, amit az ember épített, s amit mégsem ért. Ez a valaha volt legnagyobb kísérlet az anarchiára.” (id. Klausz, 2016.13.)Az emberek mindennapi kultúrájában létszükségletté vált a kommunikáció, az információ cserék, a különböző interakciók, a tanulás és az új hírek és termékek kutatása. Hogy értsük, milyen jelentős szerepet tölt be az életünkben, elég csak végiggondolni: milyen szerves részévé vált az emberek mindennapjainak az elmúlt tíz évben. Tagadhatatlanul megváltoztatta az addigi kommunikációt és új korszakot indított az emberek online interakcióinak kapcsán.A médiacsatornák elsődlegesen a kommunikáció és a fogyasztók megítélésének és vásárlási döntéseinek befolyásolására szolgálnak. A közösségi média térnyerése elnyerte a fogyasztók figyelmét, akik egyre inkább elfordulnak a hagyományos médiától. Ebben az összefüggésben megjelentek a termékek népszerűsítésének új módszerei, például az influencer marketing.A mai fogyasztók többet várnak el a reklámtól, mint amit a hagyományos promóciós módszerekkel lehet kínálni. Fontos szempont, hogy interakcióra vágynak. Szeretik követni más emberek életét, például barátokét, hírességekét vagy akár egy adott téma szakértőjének mindennapjait. Engedik, hogy az ő preferenciáik és javaslataik befolyásolják őket. Egy sikeres online kampánynak a lehető legtöbb potenciális ügyfelet kell elérnie, akiknek az érdeklődése a termékhez kapcsolódik és így képes hatást gyakorolni rájuk. Ennek egyik hatékony módja a közösségi médián keresztüli influencer marketing bevonása. Elengedhetetlenné vált a vállalatok marketingstratégiái szempontjából. Kommunikáció- médiatudomány szakos hallgatóként kötelességemnek érzem, hogy megvizsgáljam ennek az új fajta marketingnek a működését. Elméleti és gyakorlati elemeit alkalmazva képes legyek a brandépítés preferenciáit a legmagasabb szinten elsajátítani akár vállalati brandingről vagy személyes márkaépítésről legyen szó. Ez a szakdolgozat mélyebb áttekintést ad a közösségi médiáról, mint eszközről, aminek használatával hozzájárulhatunk egy márka ismertségének növeléséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fekete Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Krasztev Péter Lajos
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer marketing, internetes reklám(ok), közösségi média, marketing, márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 25. 10:14
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 25. 10:14
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37746

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet