Márkaépítés a közösségi médiában

Tóth Fruzsina (2021) Márkaépítés a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT2021.pdf]
Előnézet
PDF
SZAKDOLGOZAT2021.pdf

Download (952kB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat2021statuszpdf.pdf] PDF
nyilatkozat2021statuszpdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (313kB)

Absztrakt (kivonat)

Márkaépítés a közösségi médiában AbsztraktA társadalmi kötődés iránti igény és az önmegvalósítás ígérete révén a rendelkezésre álló technológiai erőforrások értékes társadalmi hálózatok létrejöttét tették lehetővé. Így született a közösségi média, aminek jelentőségét demonstrálják Eric Emerson Schmidt szavai:“Az internet az első dolog, amit az ember épített, s amit mégsem ért. Ez a valaha volt legnagyobb kísérlet az anarchiára.” (id. Klausz, 2016.13.)Az emberek mindennapi kultúrájában létszükségletté vált a kommunikáció, az információ cserék, a különböző interakciók, a tanulás és az új hírek és termékek kutatása. Hogy értsük, milyen jelentős szerepet tölt be az életünkben, elég csak végiggondolni: milyen szerves részévé vált az emberek mindennapjainak az elmúlt tíz évben. Tagadhatatlanul megváltoztatta az addigi kommunikációt és új korszakot indított az emberek online interakcióinak kapcsán.A médiacsatornák elsődlegesen a kommunikáció és a fogyasztók megítélésének és vásárlási döntéseinek befolyásolására szolgálnak. A közösségi média térnyerése elnyerte a fogyasztók figyelmét, akik egyre inkább elfordulnak a hagyományos médiától. Ebben az összefüggésben megjelentek a termékek népszerűsítésének új módszerei, például az influencer marketing.A mai fogyasztók többet várnak el a reklámtól, mint amit a hagyományos promóciós módszerekkel lehet kínálni. Fontos szempont, hogy interakcióra vágynak. Szeretik követni más emberek életét, például barátokét, hírességekét vagy akár egy adott téma szakértőjének mindennapjait. Engedik, hogy az ő preferenciáik és javaslataik befolyásolják őket. Egy sikeres online kampánynak a lehető legtöbb potenciális ügyfelet kell elérnie, akiknek az érdeklődése a termékhez kapcsolódik és így képes hatást gyakorolni rájuk. Ennek egyik hatékony módja a közösségi médián keresztüli influencer marketing bevonása. Elengedhetetlenné vált a vállalatok marketingstratégiái szempontjából. Kommunikáció- médiatudomány szakos hallgatóként kötelességemnek érzem, hogy megvizsgáljam ennek az új fajta marketingnek a működését. Elméleti és gyakorlati elemeit alkalmazva képes legyek a brandépítés preferenciáit a legmagasabb szinten elsajátítani akár vállalati brandingről vagy személyes márkaépítésről legyen szó. Ez a szakdolgozat mélyebb áttekintést ad a közösségi médiáról, mint eszközről, aminek használatával hozzájárulhatunk egy márka ismertségének növeléséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer marketing, internetes reklám(ok), közösségi média, marketing, márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 25. 10:14
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 25. 10:14
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37746

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet