Molnár Boglárka (2021) Teljesítménymérés a Danone Magyarország Kft. belső ellátási láncán belül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_végső.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. Június 02.. Download (907kB) |
|
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-bizalmas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (369kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom központi eleme a vevői kiszolgálási színvonal volt a Danone Magyarország Kft. belső ellátási láncának belül, különös tekintettel két csapat, a supply planning és a logisztika mérőszámaival és folyamataival. Megállapítható, hogy a kiszolgálási színvonalnak az osztályokon és csapatokon belül is különböző értelmezése és megközelítése van, abban viszont egyetértenek, hogy a vállalat hatékony működése és profitabilitásának biztosítása érdekében a lehető legmagasabb szinten kell tartani. Mint ez elméleti részben bemutattam, a teljes költség koncepció elve szerint a kiszolgálási színvonal emelése a logisztikai költségek emelkedéséhez is vezet, ezért a vizsgált két csapat napi tevékenységeit is ez határozza meg, ez jelenti a legnagyobb kihívást a mindennapi munkájuk során. A Danone csoport részeként a Danone Magyarország Kft. is az FMCG szektorban végez üzleti tevékenységet, ezért ennek az iparágnak a sajátosságai is nagyban befolyásolják az eredményeiket. A hatékonyság és a vevői kiszolgálási színvonal fejlesztésén dolgozik folyamatosan minden csapat, hiszen a belső ellátási láncban minden szereplő értékteremtő folyamatokat hoz létre. A korábban felsorolt KPI-ok egy eszközt biztosítanak arra, hogy a vállalat képet kapjon a tevékenysége sikerességéről és a belső ellátási lánc hatékony működéséről. A mindennapos kihívások között a társosztályokkal való érdekellentéteket, a gyári és raktári kapacitás szűkösségét emelném ki, a CSL optimalizálása és a logisztikai költségek csökkentésének nyomása mellett. A csapatoknak sokszor kevés ráhatása van a KPI-ok eredményeire, ezért a megfelelő felkészülés és az időben történő információk cseréje kulcsfontosságú a negatív hatások kiküszöbölésének érdekében. A másik elengedhetetlen tényező az ellátási lánc minden tagjával szoros partnerkapcsolat létesítése, ennek a segítésére szolgál a bemutatott közös előrejelzés modellje és a VMI kapcsolat létesítése. Mindkettő segíti a központi vállalatot az megfelelő információáramlás mellett a kereslet és a kínálat optimális összehangolásában, ezzel csökkentve az ostorcsapás effektus negatív következményeinek hatását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, értékteremtés, logisztika, logisztikai controlling, logisztikai szolgáltatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |