Őrsi Szilvia (2021) Innovációmenedzsment a Robert Boschnál: Az indirekt beszerzés automatizálása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Innovációmenedzsment az indirekt beszerzésen U6FWLvégső aláírt verzió.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 31.. Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat bizalmas dolgozatról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (334kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. század egy nagy volumenű technikai és tudományos változáson megy keresztül, ez a változás hatással van az élet szinte minden területére, beleértve a munkánkat is. Meghatározza a munkafolyamatokat és az emberi tevékenységeket. Szakdolgozatom éppen ezért az ipar 4.0 témakörében íródott és az indirekt beszerzés automatizálása került a kutatási kérdés középpontjába, ötvözve a tudásgazdaság és az innováció fontos vonatkozásaival. Kutatásom célja, megvizsgálni, hogy a beszerzés, mint funkció, a vállalatok életében hogyan működik, valamint, miért választja a cég az automatizálást ezen a területen. Miért dönt a vállalat a beszerzés automatizálása és digitalizálása mellett? Hogyan valósítja meg? Milyen előnyökkel és hátrányokkal jár? Hogyan érinti a munkavállalókat az automatizáció? Kutatásom alanya budapesti Robert Bosch Kft, melynek indirekt beszerzési osztályán történő innováció, az automatizálás bevezetését vizsgáltam. Az empirikus kutatásomat mélyinterjúkkal valósítottam meg, melynek köszönhetően átfogó képet kaptam a beszerzés automatizálásával és a felmerült kérdésekkel kapcsolatban. Mélyinterjú alanyaim, indirekt stratégiai, és operatív beszerzők egyaránt, valamint belső partnerek voltak.Szekunder kutatásom során értelmezve az innovációt, és az ipar 4.0, valamint a beszerzés tudományát, a vállalati belső hálózatok segítségével megvizsgáltam az indirekt beszerzési folyamatokat. A digitalizáció és automatizáció hatásásra átalakult folyamatoknak és szervezeti innovációnak köszönhetően a vállalat sikeresen külön választotta az operatív és a stratégiai beszerzést, valamint az egyszerűsítés elve alapján olyan belső folyamatokat hoztak létre melyek segítségével a belső partner akár önkiszolgáló jelleggel tud terméket és szolgáltatást beszerezni. Ezzel a lépéssel a stratégiai beszerzést végző munkavállalók esetén kapacitás szabadult fel és nagyobb hangsúly tevődik a taktikai megoldásokra. A versenyeztetés folyamata is átalakult, online felületek és platformok segítségével történik, a korábbi gyakorlathoz képest az új folyamatok átláthatóak, visszakövethetőek és biztonságosabbak lettek. A munkavállalók pozitív visszajelzése alapján pedig az automatizáció számos előnnyel járt, és előremutató jövőkép van a folytatásról. A vállalat egy sikeres automatizációt kezdett meg és céljait elérve, költséget tud csökkenteni anélkül, hogy munkaerőt építene le, valamint a folyamatok automatizálásának köszönhetően az indirekt beszerzés új fókuszt és értelmezést kaphat a jövőben, még inkább kiemelve a vállalat stratégiai kérdéseit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | automatizáció - automatizálás, beszerzés, digitalizálás - digitalizáció, innovációmenedzsment, tudásalapú gazdaság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |