Lehoczki Csilla (2021) Görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálata és összehasonlítása vidéken és nagyvárosban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.LehoczkiCsilla.végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
szakdolgozat.melléklet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájaként a görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálatát és összehasonlítását választottam a vidéki és nagyvárosi demográfiai adatok figyelembevételével.Dolgozatomban az import fenyegetettség, hazai termék és a görögdinnye besorolás fogalmak tisztázása után több oldalról be kívánom mutatni a görögdinnye piaci helyzetét, hogy milyen eltérések és azonosságok vannak a magyar és a különböző külföldi országokból behozott görögdinnye fogyasztási szokásai között a magyaroknak. Célom, hogy feltárjam a görögdinnyefogyasztás szokásait eltérő településformák között és azt népszerűsíteni, utat törni annak a közvéleménynek hogy a termelőktől és/vagy a piacon vásároljanak, ezzel támogatva a magyar termelőket is. Továbbá célom bebizonyítani a fogyasztóknak is, hogy érdemesebb a hazai termékek piacát előnyben részesíteni sok kedvező tényező miatt. A dolgozatomat az előbbiekben megfogalmazott céloknak megfelelően 6 fő részre tagoltam. A dolgozatom első részében ismertetem a görögdinnye hovatartozását. A második részben bemutatom Magyarország gyümölcsfogyasztásának alakulását korábbi évek adatai és tapasztalatai alapján. A dolgozat második részében ismertetem a görögdinnye termesztés fontosabb munkafolyamatait, hogy hogyan is zajlik egy dinnyeszezon a termelők szemszögéből időbeli besorolás szerint. Majd ezek után, ha ismertettem ezeket az információkat, bepillantást nyújtok a hazai piac alakulásába, különböző helyzeteibe. Bemutatom az import kínálati fenyegetettséget, mint problémát. Kifejtem a fogyasztói magatartás alapjait, majd elemzem a földrajzi területenként eltérő fogyasztói szokásokat kérdőíves formában. A dolgozat következő részében feldolgozom, kielemzem és megvizsgálom a kapott eredményeket, azok előnyeit, hátrányait, eltéréseit. A dolgozat további részeiben kifejtem a kapott eredményeket, és lehetséges megoldást találok/kínálok a hazai termék vásárlásának prioritás növelésére, népszerűsítésére. Bővebben kívánok szólni a piac rontó körülményeiről is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | export-import, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói szokások, gyümölcstermesztés, vásárlói magatartás, zöldségtermesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |