Görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálata és összehasonlítása vidéken és nagyvárosban

Lehoczki Csilla (2021) Görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálata és összehasonlítása vidéken és nagyvárosban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.LehoczkiCsilla.végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat.LehoczkiCsilla.végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of szakdolgozat.melléklet.pdf] PDF
szakdolgozat.melléklet.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témájaként  a görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálatát és összehasonlítását választottam a vidéki és nagyvárosi demográfiai adatok figyelembevételével.Dolgozatomban az import fenyegetettség, hazai termék és a görögdinnye besorolás fogalmak tisztázása után több oldalról be kívánom mutatni a görögdinnye piaci helyzetét, hogy milyen eltérések és azonosságok vannak a magyar és a különböző külföldi országokból behozott görögdinnye fogyasztási szokásai között a magyaroknak.             Célom, hogy feltárjam a görögdinnyefogyasztás szokásait eltérő településformák között és azt népszerűsíteni, utat törni annak a közvéleménynek hogy a termelőktől és/vagy a piacon vásároljanak, ezzel támogatva a magyar termelőket is.  Továbbá célom bebizonyítani a fogyasztóknak is, hogy érdemesebb a hazai termékek piacát előnyben részesíteni sok kedvező tényező miatt.             A dolgozatomat az előbbiekben megfogalmazott céloknak megfelelően 6 fő részre tagoltam. A dolgozatom első részében ismertetem a görögdinnye hovatartozását. A második részben bemutatom Magyarország gyümölcsfogyasztásának alakulását korábbi évek adatai és tapasztalatai alapján. A dolgozat második részében ismertetem a görögdinnye termesztés fontosabb munkafolyamatait, hogy hogyan is zajlik egy dinnyeszezon a termelők szemszögéből időbeli besorolás szerint. Majd ezek után, ha ismertettem ezeket az információkat, bepillantást nyújtok a hazai piac alakulásába, különböző helyzeteibe. Bemutatom az import kínálati fenyegetettséget, mint problémát. Kifejtem a fogyasztói magatartás alapjait, majd elemzem a földrajzi területenként eltérő fogyasztói szokásokat kérdőíves formában. A dolgozat következő részében feldolgozom, kielemzem és megvizsgálom a kapott eredményeket, azok előnyeit, hátrányait, eltéréseit. A dolgozat további részeiben kifejtem a kapott eredményeket, és lehetséges megoldást találok/kínálok a hazai termék vásárlásának prioritás növelésére, népszerűsítésére.             Bővebben kívánok szólni a piac rontó körülményeiről is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: export-import, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói szokások, gyümölcstermesztés, vásárlói magatartás, zöldségtermesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:58
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet