A marketingkommunikáció, valamint a befolyásolás és eladásösztönzés fogyasztókra kifejtett hatása

Ozvald Anett (2021) A marketingkommunikáció, valamint a befolyásolás és eladásösztönzés fogyasztókra kifejtett hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT-OZVALD_ANETT(SXM396).pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT-OZVALD_ANETT(SXM396).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (601kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (126kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomnak azért választottam ezt a témát, mert rendkívül érdekes számomra. A marketing alapvetően a közgazdaságtan és a pszichológia alapelveit használja, ez utóbbi szintén közel áll a szívemhez. Többek között a választásomat az is indokolja, hogy már a középiskolában is kereskedelem és marketinget tanultam, melyből érettségiztem is, ezzel egy FEOR szakmát megszerezve. Mivel a legjobb eredményeket a szakmai tárgyaimból értem el, így adott volt a lehetőség, hogy tovább fejlesszem a tudásom a szakmában. Nagyon motivált az is, hogy rendkívül interaktívan történt a marketing oktatás a középiskolámban, így még jobban magaménak éreztem a szakterületet. Az érdeklődésem azért is irányult ez irányba, mert kreatív embernek tartom magam és emellett nagyon szeretek alkotni is, legyen szó videóról, kép készítésről, festésről vagy akármi másról, amihez a fantázia szükséges. A dolgozatomban szeretném bemutatni a hatékony értékesítést, valamint a marketingkommunikáció hatását a fogyasztókra, a meggyőző kommunikációt és a befolyásolás módjait, valamint az eladásösztönzést. Nagyon fontosnak tartom azt, hogy átfogó képet alkossak a témáról, központban a fogyasztók befolyásolásával. Úgy gondolom, hogy marketing területen elsődleges cél, hogy kiismerjük a célcsoportunkat, hiszen ezáltal tudjuk meg hol és hogyan lehet a legjobban kommunikálni a vásárlókkal. Tehát kiemelkedően fontosnak találom, hogy erről pontos, átfogó betekintést tudjak mutatni. Ez a téma nagyon sokszínű, rengeteg információ található róla és a mai napig sok újabbnál újabb és korszerű felmérés zajlik a még alaposabb tudás megszerzése érdekében. Az írásom során igyekszem legnagyobb részletességgel betekintést nyerni a témában, összevetni az elmélet feldolgozásával a gyakorlati tapasztalatokat. Célja a dolgozatomnak rámutatni azokra a módszerekre, elvekre, valamint technikákra, amelyek a leghatékonyabban tudják az eladásokat növelni ezzel tehát a profitot egy vállalkozás számára, amellett, hogy a legtökéletesebben kielégítik a fogyasztók igényeit. Mivel gyakorlatom során is ez a terület volt szem előtt, ezért ebben tudok a legalaposabb információt adni. Nagy figyelmet kellett fektetnem a fogyasztók és a cég között létrejövő kapcsolatra. Arra, hogy az értékesítés leghatékonyabban megvalósulhasson, valamint a legelégedettebb vásárlókat tudhassa maga mellett az üzlet. Úgy gondolom ehhez érzék is szükséges, nem elég megtanulni a technikákat. Véleményem szerint a legjobb kereskedőnek, marketingesnek születni kell.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, államforma, imázs, piaci szegmentáció, szükségletek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:58
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet