Marketingkommunikációs eszközök alkalmazásának lehetőségei a fegyverkereskedelemben

Szücs Emese Barbara (2021) Marketingkommunikációs eszközök alkalmazásának lehetőségei a fegyverkereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat_Szücs_Emese_Barbara_I3W7R1.pdf] PDF
Záródolgozat_Szücs_Emese_Barbara_I3W7R1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (725kB)

Absztrakt (kivonat)

A sportlövészet általában „csak” egy hobbi, de a vadászat nem. A vadászat hatalmas szerepet játszik az emberek életében, mivel minden mezőgazdasági területre kihat. A vadászatnak és a vadgazdálkodásnak köszönhető, hogy a vadállatok nem szaporodnak el, nem legelik le a mezőgazdasági terméseket, nem vándorolnak be a lakottabb városokba és falvakba. Egy elég kis társadalmi réteget érintő, nem mindennapi termékcsoportról van szó. Ráadásul különleges besorolásúak is ezek a termékek (mint például a dohányáru), így komoly törvények vonatkoznak mind a szállításra, raktározásra, forgalmazásra és reklámozásra is. Szakmai gyakorlatom Magyarország legnagyobb, piacvezető vadászati kellékeket és felszereléseket forgalmazó cégénél töltöttem. A gyakorlati munkám folyamán foglalkoztam print hirdetések tervezésével, B2B és B2C partnerekkel való kapcsolattartással is. Azonban ami a záródolgozatom témájához a legjobban hozzásegített, az -bármilyen furcsának is tűnik- a cég facebook és instagram oldalának kezelése. Mindenkinek egyértelmű, hogy a fegyverek különleges termékek, minden szempontból másként kell őket kezelni, mint az FMCG termékeket, de bennem az ilyen jellegű feladatok teljesítésekor tudatosult, milyen szigorúan be vannak a cégek határolva a reklámok kapcsán is, ami az egyik legfontosabb dolog. Jó reklámok, jól megcélozva -> új vásárlók szerzése, esetleg versenytársaktól való elcsábítása -> nagyobb árbevétel -> nagyobb profit. Természetesen ez lehetővé tesz további fejlődési lehetőségeket is pl. bővítés, új gyártókkal való szerződéskötés.Ez mellett a jó reklám nem csak a potenciális vásárlókról szól, hanem a régi vásárlók megtartásáról is. Akár lehetőséget ad arra is, hogy a már meglévő, de még nem állandó vásárlókból törzsvásárlók váljanak. Dolgozatomban bemutatom, hogy milyen nehéz ezeknek a termékeknek a keresleti piacát bővíteni reklámokkal, és egyéb marketing tevékenységekkel, mivel az ilyen jellegű szolgáltatásokat igénybevevő fogyasztókon kívül nehezen jut el másokhoz. A következőkben bemutatom a jogi behatárolásokat, marketingkommunikációs csatornák lehetőségét és ezek eszközrendszerét. Továbbá kitérek a vásárlói döntések folyamatára és a marketing mix elemeire is, mivel úgy vélem ezek kardinálisan összefüggenek a reklámtevékenységek minőségével. Végezetül, amit nyilvánosságra hozhatok a cégről, azokat a marketing tevékenységeket összegzem, elemzem és javaslattételt készítek a marketing lehetőségek optimálisabb kihasználására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fegyver, kereskedelem, marketing, marketingkommunikáció, marketingmix
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:57
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet