A marketingkommunikáció és a színház kapcsolata

Pozsonyi Vivien (2021) A marketingkommunikáció és a színház kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat_Pozsonyi_Vivien_202105.pdf] PDF
Záródolgozat_Pozsonyi_Vivien_202105.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A marketingkommunikáció napjainkban mindenhol jelen van és elengedhetetlen része egy vállalatnak. Találkozhatunk vele az utcán sétálva, az internetet böngészve vagy a televíziót nézve. A vállalatok fő célja egy üzenet átadása a célcsoportnak, melyet minél hatékonyabban kell eljuttatni hozzájuk. Fontos, hogy ezt az üzenetet érthetően közöljék és ne legyenek félreértések.      Maga a kommunikáció a marketing részeként segíti a termék és a márka megismerését, valamint bemutatja az adott termék egyediségét, különlegességét és megkönnyíti az eladását. Nekem is ezt kellett tennem, mikor a szakmai gyakorlatomat egy színháznál töltöttem, és a közösségi média oldalaikon keresztül el kellett érnem a nézőket, vagyis a célközönséget. Mivel ebbe a témába sikerült belátást nyernem, ezért úgy gondoltam, hogy a dolgozatom témájának a marketingkommunikáció és a színház kapcsolatát választom. Dolgozatomban kitérek a marketingkommunikáció fontosságára, főként az online térben, valamint ennek a kapcsolatára a színházzal. A jelenlegi koronavírus helyzet jelentősen befolyásolta a kulturális élmények fogyasztását, ezért ehhez kellett alkalmazkodnia a színházaknak is, amit az online térben tudtak kivitelezni. Mikor elkezdtem a színháznál a gyakorlatomat, bennem is felmerült a kérdés, hogy milyen lehet egy színház marketingtevékenysége? Ezek a társulatok milyen formában hirdetnek és ezt milyen módon teszik? Azonban erre hamar választ kaptam, hiszen az előadások és egyéb információk remek közlőhelye az internet. A munkámhoz készítettem egy primer kérdőíves kutatást, melyben többek között ezekre a kérdésekre keresem a választ. A második részben tehát ez majd alátámasztja vagy cáfolja az első részben megírt felvetéseket. Szakdolgozatom első felében szemléltetem magának a marketingkommunikációnak az eszközeit, megjelenéseit, formáit, hatékonyságát majd ezt összekötöm, összehasonlítanom a színházi közösségi média kommunikációjával, illetve arra keresem a választ, hogy hogyan jelenik meg a marketing egy színház életében, és ez, hogy mutat a közösségi médiában. Azt is vizsgáltam, hogy az online színház, mint új lehetőség, mennyire elégítette ki a színházlátogatók igényeit, jelen helyzetben.       Fontosnak tartom, hogy a színházak ezen oldalát is lássuk, hiszen ebben a kivételes helyzetben megváltozott a teljes kommunikációjuk. Alkalmazkodniuk kell a megújult igényekhez, hatékonyan kell eljuttatniuk az információkat a célközönségükhöz, melyre az online világ nagyobb hangsúlyt fektet, hiszen itt céltudatosabban lehet kommunikálni (ki, mikor, milyen oldalt használ), a weboldalak statisztikáinak köszönhetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketingeszközök, marketingkommunikáció, online marketing, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:57
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet