Kárász Márta (2021) A Würth piaci pozíciója és részvétele a magyarországi szereléstechnikai piacon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat-Kárász Márta.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
SZINOPSZIS Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar Kereskedelem és marketingszak Levelező tagozat Marketingmenedzsment specializáció Készítette: Kárász Márta Belső konzulens: Szánthó Zsuzsanna Szakdolgozat témája: A Würth piaci pozíciója és részvétele a magyarországi szereléstechnikai piacon Szakdolgozatom témaválasztása adta magát, tekintve, hogy több éve a Würth kötelékéhez tartozom. Jelenleg market menedzseri pozíciómban dolgozom a cégnél, ahol átlátom nem csak a szervezet felépítését, de a döntési folyamatokat és azok befolyásoló tényezőit is. A szakdolgozatom témája a Würth szereléstechnikai Kft. piaci pozíciója és a piacon való részvétele. A dolgozatom célja az volt, hogy felmérjem milyen a Würth részvétele a piacon és hogy milyen lépések szükségesek ennek megtartására, folyamatos fejlesztésére. Az első fejezetben az elméleti háttér áttekintésére összpontosítottam. Mivel a Würth leginkább a B2B piacon tevékenykedik, így nem volt egyszerű dolgom az elméleti háttér összefoglalásánál. Ezeket a fejezeteket úgy építettem fel, hogy érthető ás átlátható képet adjak nem csak a szervezeti B2B piacról, de a fogyasztói B2C piacról is. Szükséges volt összehasonlítani a két szektort is annak érdekében, hogy a lehető legjobban alapozzam meg a szakdolgozatom további részeit. A piacok vizsgálata után kitértem azokra az alapvető elemzési szempontokra, melyek ismerete nélkül egy vállalat működésének vizsgálata igen problémás lenne, ilyen például a marketing mix elemek részletezése. A források használatánál figyelembe vettem, hogy a témám alátámasztását szolgálják, illetve az egyetemen szerzett szakmai tudással és szemlélettel egészítettem ki az egyes feltevéseket. Philip Kotler - Kevin Lane Keller Marketingmenedzsment című könyvéből emeltem ki a témámhoz kapcsolódó legfontosabb gondolatokat. Ezen kívül olyan, a marketing szakmához kapcsolódó weboldalakról választottam idézeteket, amelyek igazodnak a szemlélethez, amelyet szerettem volna átadni. Ezek például a Homolkai Balázs által üzemeltetett salestanácsadó.hu, Könyves Viktor b2bmakreting elnevezésű blogjáról származtak. Miután áttekintettem az elméleti hátteret áttértem a kutatásom fő témájához, vagyis a szereléstechnikai piac vizsgálatára. Ezen a piacom óriási a verseny és nagyon nehéz meghatározni pontosan kik és milyen szektorokban versenytárai a Würth-nek, ezért kitértem a nagyobb vállalatok mellett a kisebb résztvevőkre is és arra, hogy ezek milyen kapcsolatban állnak egymással. Ezekben a fejezetekben felhasználtam a KSH által készített statisztikán kívül a Würth oldalán megjelentetett cikkekből kiragadott részeket is. Tekintve, hogy a témám a Würth-höz kapcsolódik, így nagyobb figyelmet szenteltem az alapítására, felépítésére és arra, hogy milyen üzletágakban tevékenykedik. Megvizsgáltam emellett azt is, hogy milyen kommunikációs eszközöket alkalmaz jelenleg, mennyire használja ki az internet adta lehetőségeket és a különböző értékesítési csatornákat. A szekunder kutatás kiválasztása során felismertem, hogy a kvalitatív kutatások közül a mélyinterjús megkérdezés lesz a legmegfelelőbb. A szakértékből álló interjúalanyokat (összesen 15 személyt) a Würth különböző szektoraiból invitáltam meg, különböző pozícióból, mert úgy gondoltam így fogom a legjátfogóbb képet kapni. Ezt sikeresnek ítéltem meg, nagyon sok fontos információt kaptam és felmértem mik azok a közös pontok, amelyekben szintem minden interjúalany egyetértett. Ezeket a gondolatokat természetesen kiegészítettem a saját meglátásaimmal is és összegeztem az interjúk mennyire voltak hasznosak és sikeresek. A dolgozatom összefoglaló részében a három fő fejezetet összegezve vontam le azokat a következtetéseket, amelyeket a témám kiválasztása során kitűztem célul. Ezekkel a zárógondolatokkal szerettem volna a témámnak keretet adni, hogy a bevezetőmben említett téziseket alátámasszam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), marketing, piac, szervezetek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |