Könnyűzenei karrier és a zeneipar sajátosságai napjainkban, a digitális korszakban

Sztranyovszky Andrea (2021) Könnyűzenei karrier és a zeneipar sajátosságai napjainkban, a digitális korszakban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sztranyovszky A. - Könnyűzenei karrier és a zeneipar sajátosságai napjainkban.pdf] PDF
Sztranyovszky A. - Könnyűzenei karrier és a zeneipar sajátosságai napjainkban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (165kB)

Absztrakt (kivonat)

A zeneipar egy olyan gazdasági ágazat, amelyben a digitális korszakot megelőzően szinte egyáltalán nem volt lehetősége egy előadónak független és önerőből tevékenykedő piaci résztvevőként való megjelenésre és karrierre. Az iparban az üzleti modellváltás következtében az előtte nem létező eszközök, s az online világ beköszöntével új lehetőségek jöttek létre. A zenekészítés, a zeneipari szereplők, az értékesítési lánc, a kapcsolódó marketing és menedzsment területein bekövetkezett változások hatására az ágazatban korábban jellemző erőviszonyok is elmozdultak. A disszertációm a „könnyűzene-ipar”, pontosabban a pop és az elektronikus zene területeire fókuszál. Dolgozatom készítése során alkalmaztam szekunder kutatási eszközöket a zene termékként való bemutatására és a hozzákapcsolódó értékesítési folyamatok kifejtésére és elemzésére. A zeneiparban jellemző hagyományos és új üzleti modell, a koronavírus-járvány következtében kialakult helyzetre is kitérek megállapítások, felmérések és statisztikai adatok megjelenítésével egyetemben. A zeneiparban lévő pozíciókat, kereskedelmi oldalon lévő szereplőket és azok jelentőségét, valamint a zeneiparhoz fűződő rendezvényipar helyzetét is vizsgálom. Kiemelten foglalkoztam a digitális marketing és a hozzáfűződő stratégiák, a különböző közösségi média platformok jelentőségével és az előadók számára kifejezetten hasznos eszközeivel. A zeneiparban kialakult modernizáció következtében hipotézisem a következő:Napjainkban lehetséges könnyűzenei karriert építeni független előadóként, önerőből. A zeneipar szegmenseinek elemzésekor a magyar és a nemzetközi szféra felmerülő különbségeiről említést teszek, viszont összességében kutatom és elemzem az ágazat jellemzőit.  A primer kutatásom során zenekarokkal és DJ-kel készítek mélyinterjút, akik saját erőből próbálnak érvényesülni. Vannak, akik csak a nemzetközi piacra összpontosítanak és vannak, akik inkább a magyar piacon érdekeltek. Többen közülük már a hagyományos és az új üzleti modell váltásakor, amikor még csak kibontakozóban volt az internet világa kezdték el zenei tevékenységüket. Fontosnak tartom a kiadók és a menedzsmentek működésének és azok meglátásainak megértését, ezért olyan előadóknak is teszek fel kérdéseket, akik már szerződött művészek, valamint olyan személyeknek, akik pozíciót töltenek be egy kiadónál vagy menedzsmentnél. A megállapításaim alátámasztása és hitelessége érdekében esettanulmányt és gyakorlati példákat mutatok be. A primer és a szekunder kutatás által nyert információkat a disszertációm során vegyesen fogom megjeleníteni, valamint a zeneiparban eltöltött éveim során gyűjtött tapasztalataimat használom fel.A zeneipar aktív szereplőjeként célom, hogy bővítsem az ismereteimet az ágazat működésének alapos tanulmányozásával, a zenészeket, kiadókat és menedzsmenteket érintő változások elemzésével. Az innovatív eszközök, az új piaci szereplők és a közösségi média befolyásának mértékét a zeneiparban és azok hatásait zenével foglalkozó művészek pályafutására és életére megértsem. Ezáltal választ keresve az előadók könnyűzenei karrierépítési lehetőségeinek mivoltjára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bánkuti Dániel
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális kor, közösségi média, marketing, média, zene
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet