Jankovics Simon (2021) Tradicionális pezsgők piaci helyzete és marketingje a Kreinbacher Birtok nézőpontján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
00_Záródolgozat_Jankovics_Simon_CCUEBC_javított.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
["document_typename_application/x-rar-compressed" not defined]
Prisztavok Zoltán_interjú.rar Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (12MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomban áttekintettem a bormarketinghez kapcsolódó alapfogalmakat, a magyar borpiac helyzetét és a borfogyasztási szokásokat, ezen belül minél inkább próbáltam a pezsgőkre fókuszálni. Bár erre külön kiterjedő kimutatásokat, kutatásokat nem nagyon lehetet találni, mivel általában a pezsgőfogyasztást egy kalap alá veszik a borfogyasztással, bormarketinggel. Pedig véleményem szerint érdemes lenne külön választani. A szekunder kutatásaim alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a pezsgő fogyasztók száma évről évre nő. Egyre többen fogyasztanak száraz pezsgőt és a minőségi termékeket is nagyobb számban választják. Ezt részben a borturizmus növekedésének köszönhetjük. Továbbá a kulturált bor- és pezsgőfogyasztók tábora is növekedésnek indult. Ilyen piaci körülmények között lépett a pezsgő piacra a Kreinbacher Pincészet, amelynek robbanásszerű sikerét nagy mértékben segítette, hogy egy erős márkát tudtak felépíteni viszonylag gyorsan. Ehhez egy jó ötlet, idő és pénz kellett és ezek közül mind a három tényezőre lehetet alapozni a pincészet esetében. Összeségben abszolút elégedettek lehetnek a marketing politikájukkal és a használt eszközeikkel. A tradicionális pezsgőkészítés piaci rését látva, - amit a Kreinbacher is kihasznált - napjainkban egyre több pincészet kezdett el ilyen típusú pezsgőt készíteni hazánkban. Így az újabb konkurenciák megjelenésétől mindenképpen tarthat majd a Kreinbacher, bár az tény, hogy erős piaci szereplőként vannak jelen, de ezt fontos, hogy meg is kell majd tartaniuk. Kutatásom során fény derült arra, hogy Magyarországon főleg szilveszterkor és ünnepek alkalmából fogyasztunk pezsgőt. Ezt kihasználva én a pincészetek helyében erre egy külön marketing kampányt építenék, hogy nem csak ilyenkor lehet pezsgőt fogyasztani, hanem a hétköznapokban is. Akár egy kellemes esti vacsora vagy ebéd mellé. Ezzel kicsit lehetne optimalizálni, stabilizálni az évközi fogyasztásokat, és lehetne növelni az éves rendszeres pezsgőfogyasztók számát is. SWOT analízisem során kiderült számos erősség és gyengeség egyaránt. A Kreinbacher esetében az elemzésem alapján láthatóvá vált, amit ők is felismertek, hogy az online jelenlétet mindenképpen növelni kell. A social média platformokon még nem nagyon értek el igazán nagy aktivitásokat, erre szerintem nagyobb figyelmet szentelhetnének. Emellett a folyamatos túlkereslet miatt az előállított pezsgő mennyiségeket valamilyen formában biztosan növelném. Viszont csakis úgy, hogy ne menjen a minőségük rovására. Továbbá az export piac mennyiségét nem csak a Kreinbacher esetében, de az egész magyar borpiacra vetítve is mindenképpen növelném, hogy nemzetközileg még vonzóbbak és ismertebbek legyenek a hazai borvidékek. Ezzel talán a hazai borturizmust is lehetne növelni. A marketingmix kiértékelése alapján elmondható, hogy egy erős márka építés volt a cél a Kreinbacher esetében, ami igazán jól sikerült. Viszont a kutatásom alapján arra jutottam, hogy a 7P elemeiből négyet használnak csak tudatosan. A további 3P is jelen van viszont, ha ezekre az elemekre is tudatosabban kidolgoznának bizonyos marketing stratégiákat, ötleteket, tovább lehetne növelni a vásárlók elégedettségét és a fogyasztók mennyiségét. Összeségében a bor- és pezsgőmarketinget egy nagyon szerteágazó, izgalmas területként ismertem meg, bár őszintén szólva most először mélyedtem bele ebbe a kutatási témába igazán és úgy érzem, hogy csak a felszínét kapargattam még meg. Véleményem szerint a borturizmusra épülő, folyamatosan bővülő iparág most kezd exponenciálisan növekedni, ezért mindenképpen érdemes lehet majd további elmélyültebb kutatásokat végezni ebben a témában. Úgy gondolom a borbitokok marketing startégiájukon és kommunikációjukon is van bőven fejlesztési lehetőség, hogy helyt tudjanak állni a hazai vagy akár nemzetközi piacokon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bormarketing, borturizmus, Kreinbacher, magyarországi borvidékek, marketingmix, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |