A funkcionális müzliszeletek fogyasztói megítélése a budapesti 18-30 év közötti fiatalok körében

Szikszai Edina (2021) A funkcionális müzliszeletek fogyasztói megítélése a budapesti 18-30 év közötti fiatalok körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A funkcionális müzliszeletek fogyasztói megítélése a budapesti 18-30 év közötti fiatalok körében, szakdolgozat UI0DHQ.pdf] PDF
A funkcionális müzliszeletek fogyasztói megítélése a budapesti 18-30 év közötti fiatalok körében, szakdolgozat UI0DHQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az egészség megőrzés az utóbbi évtizedekben fokozatosan egyre fontosabb tényezővé vált a mindennapokban.  Manapság kevés olyan embert találni, aki ne törekedne az egészséges élet fenntartására vagy annak kialakítására. Az egészséges táplálkozás egyik népszerű terméke a müzliszelet, melynek megjelenése a 80-as 90-es években egyet jelentett a reformtáplálkozással a vásárlók szemében. Az elmúlt 30 évben ez átalakult. Az új diétás trendeknek köszönhetően (mint például a paleo- vagy gluténmentes diéta) a müzliszeletek és más gabona készítmények veszítettek népszerűségükből.  Erre reagálva, az élelmiszergyártó cégek folyamatos innovatív termékfejlesztéssel próbálják a mai elvárásoknak megfelelővé tenni termékeiket. Ezekhez az igényekhez igazodva, megjelent egy új kifejezés, a funkcionális élelmiszer, mely maximálisan megfelel a mai fogyasztói trendeknek. A piacon megjelenő funkcionális termékek népszerűsítéséhez, illetve a fogyasztók bizalmának visszanyeréséhez az egészséges müzliszeleteket illetően, elengedhetetlen a megfelelő marketing kommunikáció megtervezése. Szakdolgozatomban a magyarországi funkcionális müzliszeletek fogyasztást szeretném vizsgálni a Budapesti 18-30 év közötti fiatalok körében. Alapvetően arra keresem a választ, hogy a fiatalok miként vélekednek ezekről az egészség megőrző funkcionális müzliszeletekről, illetve, hogy a BiotechUSA müzliszeletei, a többi márka mellett, hol jelenik meg a fogyasztók fejében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Márton Lászlóné
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészség, fogyasztói megítélés, Funkcionális élemiszer, müzliszelet, piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet