A LeasePlan Hungária Zrt marketingtevékenysége

Sipos Bernadett (2021) A LeasePlan Hungária Zrt marketingtevékenysége. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of H8Q0IE-Sipos Bernadett_Záródolgozat_LeasePlan Hungária Zrt. marketingtevékenysége_2021.pdf] PDF
H8Q0IE-Sipos Bernadett_Záródolgozat_LeasePlan Hungária Zrt. marketingtevékenysége_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (396kB)

Absztrakt (kivonat)

A LeasePlan Hungária Zrt. marketingtevékenysége Sipos Bernadett Budapesti Gazdasági Egyetem Absztrakt Kutatásom során egy magyarországi vezető flottakezelő vállalkozást mutattam be. Dolgozatomban a LeasePlan Hungária Zrt., elemzését és marketingtevékenységének ismertetését választottam. Fontos volt számomra, hogy személyes tapasztalatok által is alá tudjam támasztani az elméletemet. A cég alkalmazottjaként ugyanis a megfelelő szekunder információk birtokába juthattam. A vállalkozás a flottakezelők piacát tekintve vezető szerepet tölt be. A versenytársak számát és flottaméretét tekintve pedig a keresleti oldalon is van igény a cégek által nyújtott szolgáltatásokra. Ebből kifolyólag a marketingtevékenység a cég életében is elsődleges szempont. Dolgozatomban a vizsgálatot a marketingmix elmélete alapján készítettem el, amelyből az a konzekvencia vonható le, hogy a vállalkozás számára fontos a cég népszerűsítése meglévő és új ügyfelek részére egyaránt és a vállalkozás kommunikációja a vevőkkel is aktív. Mi sem bizonyítja jobban, mint a különféle céges rendezvények. Ezt követően a vállalkozás stratégiai vizsgálatát elemeztem a Porter-féle öt tényezős modell elmélete alapján. Amelynek eredményeképp kijelenthető, hogy nagy a potenciál a magyarországi flottapiacot tekintve, azonban nem könnyű felvenni a versenyt a piacon jelen levő cégekkel szemben. Másodsorban a termék, amit maga a flottaszolgáltató biztosít, a gépkocsi elérése többféleképpen is elérhető. Saját tulajdonlás által, illetve különböző autómegosztó cégek által is, amely egyszerűbb megoldást biztosít hiszen operatív lízingen keresztül magánszemélyek nem szerződhetnek egyik vállalkozással sem. Ezen felül a vállalkozás vizsgálatát SWOT-elemzés alapján is részleteztem.             Összességében a LeasePlan sikeresen alkalmazza a marketingmix elemeit, megfelelő kommunikációs tevékenységet alkalmaz ügyfelei részére. és emellett a hosszú távú elköteleződések híve. Azonban nehéz felvenni a versenyt a piaci szereplőkkel szemben a jelen lévő versenytársak miatt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autókereskedelem, flottakezelés, marketingtevékenység, operatív lízing, vállalkozás bemutatása, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet