Tillmann Flóra (2021) Feked település fejlesztési lehetőségeinek, marketingeszközeinek elemzése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Feked település fejlesztési lehetőségeinek, marketingeszközeinek elemzése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban Feked település fejlesztési lehetőségeinek, marketingeszközeinek elemzését végeztem el. Választásomat mindenekelőtt azzal indokolnám, hogy szülőfalum, Feked sorsa és fejlődése gyermekkorom óta közel áll szívemhez, ezért mindig is foglalkoztatott, hogy hogyan lehetne a falu meglévő adottságait és lehetőségeit még teljesebben kihasználni, mivel egy ilyen kis község lehetőségei igencsak korlátozottak. Kutatásom legfőbb célja volt kideríteni, hogy Feked jelenlegi kommunikációs- és marketingstratégiája mennyire elégíti ki a lakosság, illetve az idelátogatók igényeit, továbbá milyen módon tudná ezeket a falu a jövőben fejleszteni, valamint mi a véleménye a helyieknek a település jelenlegi turisztikai látogatottságáról. Szekunder kutatás segítségével mutatom be a település jelenlegi gazdasági és demográfiai helyzetét. Primer kutatásom módszerének a kvantitatív kutatások közül az online kérdőíves megkérdezést választottam a fekediek, és az olyan nem Fekeden élők körében, akik már jártak a településen. Kutatásom eredménye, hogy a helyiek, valamint az idelátogatók egyaránt pozitívan ítélik meg a falut. A településen élők Feked legfontosabb értékeinek a rendezett köztereket tartják, mely nagyon pozitív visszacsatolás az önkormányzat irányába. Előzetes feltevésem ellenére az idelátogatók nem az építészetet tartják a falu legnagyobb értékének, hanem a hagyományőrzést. A hiányosságok tekintetében a lakók a munkahelyek hiányát tartják a legsúlyosabbnak, valamint a nehéz megközelíthetőséget tömegközlekedéssel, melyek alapjában véve összefüggésben állnak. A fekediek körében jellemző az erős lokálpatriotizmus, hiszen átlagosan 4,4 pontra értékelték a települést a lehetséges 5 pontból. A falu jelenlegi kommunikációját mindkét célcsoport hatékonynak tartja, azonban a látott sajtómegjelenések megoszlása alapján van még hova fejlődnie a településnek a marketingkommunikáció terén. Kutatásomnak köszönhetően megválaszolásra került a tavalyi évben (2020) oly sokszor emlegetett kérdés, miszerint szeretnének-e a településen élők több turistát. A településen élők közel háromnegyede elégedett a jelenlegi turisztikai látogatottsággal, nem szeretne se több, se kevesebb turistát. Ebből adódóan a település vezetőinek azt javasolnám, hogy a falu fejlődésének irányát inkább a programturizmus fejlesztésében határozzák meg, mellyel a helyiek és az idelátogatók igényei is kielégítésre kerülnének. Ebben az esetben azonban nem csak kifejezetten a Stifolder Fesztiválra összpontosítanék, hanem hangsúlyt fektetnék a kommunikáció során a Hagyományőrző Disznóölésre, valamint a többi kulturális programra is. Szakdolgozatom lezárásaként javaslatokat tettem a település által jelenleg alkalmazott kommunikációs eszközök fejlesztésére, valamint felvetettem egy esetleges belföldi és/vagy külföldi partnerkapcsolat lehetőségét is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Feked, imázs, primer kutatás, SWOT-elemzés, településfejlesztés, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |