A vizuális közösségi média hatása a fiatal nők testképére

Józsa Flóra (2021) A vizuális közösségi média hatása a fiatal nők testképére. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Józsa Flóra-Szakdolgozat.pdf] PDF
Józsa Flóra-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A közösségi média maximálisan teret hódított magának, és folyamatosan nő a társadalomban betöltött szerepe. Manapság nőtársaim körében egyre népszerűbbek a diéták és esztétikai beavatkozások, ezért záródolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, az hogy a közösségi média negatív hatással van-e a nők testképére, önértékelésére és testi elégedetlenségekből következő evészavarokra. A kérdés és korábbi kutatások nyomán született meg bennem négy darab hipotézis. Munkám első része tartalmazza a közösségi médiával kapcsolatos fogalmakat, elméleteket majd pszichológiai megközelítésből vizsgálom a testkép és testképzavar meghatározását, ezek után bemutatom a történelmi korok női szépségideáljait. A második részben az általam készített kérdőíves kutatás eredményeit szemléltetem a hipotézisek tükrében, melyet online alkottam meg. Valamint mélyinterjút készítettem két olyan lánnyal, akik étkezési zavarokkal küzdöttek. A kutatási eredményekről elmondható, hogy valamennyi hipotézisemet sikeresen beigazolták.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: anorexia, közösségi média, szépségideálok, testkép, testképzavar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet