Mohamad Ali Mahdi (2021) The effects of subscription-based music streaming services on the music industry. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Thesis, Ali Mahdi Mohamad.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
confidentiality declaration, Ali Mahdi Mohamad.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (123kB) |
Absztrakt (kivonat)
This research paper aims to explore the effects of subscription-based music streaming services on the music industry. It examines the music industry in the past two decades and the changes that reshaped the industry. It takes a closer look at three of the most prominent music streaming services: Spotify, Apple Music, and Tidal. Moreover, it questions the role of record labels in the modern music industry and whether the current business model is good or bad for musicians. The research shows that the changes that reshaped the music industry in the past two decades have caused an unfair share of revenue between the artists and record labels. It also concludes that record labels would maintain their position on the top of the music industry power structure, but they would struggle to attract new artists due to competition.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Apple Music, music industry, Spotify, streaming services, subscription economy, Tidal |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:55 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37627 |
Actions (login required)
Tétel nézet |