The effects of subscription-based music streaming services on the music industry

Mohamad Ali Mahdi (2021) The effects of subscription-based music streaming services on the music industry. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Thesis, Ali Mahdi Mohamad.pdf]
Előnézet
PDF
Thesis, Ali Mahdi Mohamad.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of confidentiality declaration, Ali Mahdi Mohamad.pdf] PDF
confidentiality declaration, Ali Mahdi Mohamad.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

This research paper aims to explore the effects of subscription-based music streaming services on the music industry. It examines the music industry in the past two decades and the changes that reshaped the industry. It takes a closer look at three of the most prominent music streaming services: Spotify, Apple Music, and Tidal. Moreover, it questions the role of record labels in the modern music industry and whether the current business model is good or bad for musicians. The research shows that the changes that reshaped the music industry in the past two decades have caused an unfair share of revenue between the artists and record labels. It also concludes that record labels would maintain their position on the top of the music industry power structure, but they would struggle to attract new artists due to competition.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Apple Music, music industry, Spotify, streaming services, subscription economy, Tidal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:55
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37627

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet