Örökbefogadási trendek az elmúlt 25 évből

Szűcs Natália (2021) Örökbefogadási trendek az elmúlt 25 évből. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szűcs_Natália_kommunikáci_és_média.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szűcs_Natália_kommunikáci_és_média.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy az évszázadok során, hogyan alakult át az emberek hozzáállása az állattartáshoz. Pár évtizeddel ezelőtt az állatokat főként a ház körüli munkákra tartották, manapság megszokott, ha kedvtelésből, már-már családtagként fogadják otthonaikban az emberek ezeket a négylábúkat. Szagdolgozatom célja, hogy bemutassam a kommunikáció hatására, hogyan változtak meg a befogadási trendek. Dolgozatom első részében a témához tartozó szakirodalmakat ismertettem, melyben a nem profitorientált szervezeteket is bemutatom, mivel úgy gondolom, a legtöbb segítséget az ilyen jellegű alapítványok nyújtják a témában. Bemutattam a különböző szervezeteket, amelyek a kóbor állattok befogadása és elhelyezése érdekében jöttek létre, emellett ismertettem az állatjogokat, amelyek több évszázadon keresztül alakultak, szakdolgozatom következő, amit vizsgáltam, hogy minek hatására következhet be az attitűdváltás, aminek köszönhetően az emberek máshogy viszonyulnak a nem fajtatiszta menhelyi állatokhoz. Dolgozatom második részében ismertettem azokat a kommunikációs eszközöket, amiknek köszönhetően beindult az ez a fajta változás. Az elmúlt huszonöt évben, sokban átalakult a kommunikáció, amellyel népszerűsíteni szeretnék az örökbe fogadást. A 2000-es évek elején menhelyekről és gyeptelepekről fogadhattak be az emberek vagy tenyésztőktől vásárolhattak. 2010 után egyre népszerűbbek lettek azok a nonprofit szervezetek, amelyek kutyák és macskák örökbefogadásával foglalkoztak.  Munkám során megvizsgáltam egyes vállalatok kampányait, hogy hogyan próbálták népszerűbbé tenni a menhelyi állatokat. Kutatásaim és a megkérdezett személyek válaszai alapján azt, gondolom, hogy leginkább a véleményvezérek, celebek, influenszerek azok, akik a legnagyobb hatást gyakorolhatják a társadalom attitűdjére. A kutatásom fő kérdése, az volt, hogy vajon csak átmeneti vagy tartós ez a változás. Úgy gondolom, hogy több pont is alátámasztja azt, hogy egy tartós változás indult el. Egyrészt, napjainkban állami szinten is elkezdtek foglalkozni a gazdátlan populáció visszaszorításával, másrészt folyamatosan új és új kampányokkal, kommunikációs eszközökkel próbálják felhívni a társadalom figyelmét az otthontalan állatokra. Dolgozatom arra is enged következtetni, hogy a pozitív kommunikációval sokkal könnyebben elérhetik ezek az alapítványok céljaikat. Úgy gondolom, hogy elősegítené az állatok gazdisítását, ha minden szervezet nagyobb hangsúlyt fektetne arra, hogyan és hol próbálja elérni a célszemélyeket. Folyton és gyorsan változó világunkba fontos lenne, hogy ezek a szervezetek is „napra készek” legyenek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alapítványok kommunikációi, attitűd, Állat jogok, Örökbefogadás, Örökbefogadás népszerűsítése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet