Az Apple sikeressége avagy a nagy Apple leleplezés

Lengyel Fruzsina (2021) Az Apple sikeressége avagy a nagy Apple leleplezés. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Lengyel Fruzsina- SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
Lengyel Fruzsina- SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban korunk legsikeresebb elektronikai eszközöket gyártó vállalatát, az Apple-t vizsgálom marketingstratégiai szempontból. A rohamos technikai fejlődés, mára a piaci szegmensben komoly versenyhelyzetet alakított ki. A cégek kétségbeesett törekvéseket tesznek a fogyasztók igényeinek kielégítésére. A kompetens fogyasztók megszólítására a vállalatok heterogén eszközöket applikálnak. Az Apple Inc. évtizedek óta prosperál. Kutatásomban ennek okait tárom fel. Hipotézisem alapján a kaliforniai székhelyű óriásvállalat sikeressége nem csupán a jó reklámokban rejlik. Ennek igazolására vagy cáfolatára kutatási módszerem alapjául a primer és szekunder adatgyűjtési módszereket választottam. Ahhoz, hogy a fogyasztó személyek álláspontját, attitűdjét, vásárlásnál relevánsnak vélt aspektusait megismerjem a kérdőíves kutatást tekintettem a legjobb módszernek. Szekunder forrásként számos szakirodalmat, szakcikkeket, valamint a cég alapítójának Steve Jobs-nak az életrajzi könyvét vettem alapul. Ami a dolgozatom strukturális felépítését illeti, az első nagy részben azt vizsgálom, hogy a mai értelemben vett számítástechnikai korszak milyen átalakulásokon ment keresztül. Majd ezután az Apple Inc. megalakulásával, tevékenységeivel, marketingstratégiájával kapcsolatos információkat gyűjtöm össze. Ezen kívül bemutatom és elemzem egy-két nagysikerű kampányát is. Végül pedig összegzem a kvantitatív kutatási módszerem eredményeit és bizonyítom hipotézisem helytállóságát. A célom, hogy a dolgozat végére a felmerülő összes kérdésre választ adhassak és egy komplex képet alakítsak ki az Apple sikerességének magyarázatára az olvasó fejében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Apple, cég, marketing, Sikeresség, Steve Jobs
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:54
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet