Kis Mónika Viktória (2021) Influencer marketing a közösségi média erejével. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Záródolgozat-Kis Mónika Viktória-A0EGS8.pdf Download (657kB) | Előnézet |
PDF
BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (341kB) |
Absztrakt (kivonat)
Bevezetés Záródolgozatom témája az influencer marketing, azon belül az Instagram, Facebook és YouTube véleményvezérek meghatározó szerepe napjainkban. A hathetes szakmai gyakorlatomat a Reál élelmiszernél töltöttem, mint marketing gyakornok, ekkor fogalmazódott meg bennem, pontosan miről is szeretnék írni. A témaválasztás során több szempontot is figyelembe vettem. Azért döntöttem emellett a téma mellett, mert napjainkban felkapottá vált, mely a vírushelyzet hatására megerősödött. Manapság elengedhetetlen eszköz lett az internet, rengetegen a munkájukat ezen keresztül végzik, és a pandémia miatt az oktatás is ezen a felületen történik, ezért az emberek idejük nagy részét a közösségi média-felületeken való böngészéssel töltik. A dolgozatomban többek között kitérek arra, hogy mitől jó egy influencer, hogyan tudja megcélozni a kívánt fogyasztóréteget, és hogy hogyan lehet kiépíteni a hozzá tartozó imázst. Fontosnak tartom azt, hogy az emberek különbséget tudjanak tenni a fizetett és a nem fizetett marketing tevékenységek között. Arról is szót ejtek, hogy vajon miért választják a nagyvállalatok közül egyre többen az influencer marketinget, amikor a termékeiket, szolgáltatásaikat szeretnék reklámozni. Ehhez végeztem primer kutatásokat, melyeket alaposan kielemzek és ennek eredményeit ismertetem a későbbiekben. A kutatási kérdéseim esetében arra kerestem a választ, hogy a fogyasztók vásárlási döntéseit mennyire befolyásolja az adott termék influencer általi reklámja. Többek között kitérek a fiatalabb korosztály, ezalatt a 25 év alatti korosztályt értem, mennyire is ismeri az influencer fogalmát. Vizsgálatomban említést teszek a YouTube hirdetésekre és annak zavaró hatásaira, valamint a felhasználók internetes szokásaira. Emellett vizsgáltam a fogyasztók közösségi platformon való megjelenését, mivel véleményem szerint a fiatalabb korosztálybe (25év alattiak) körében kedveltebb az Instagram, míg az idősebbek (55 év felettiek) inkább a Facebook-ot preferálják.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | alalpfogalmak, ábraelemzés, ábrák, direkt marketing, e-marketing - elektronikus marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:54 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37607 |
Actions (login required)
Tétel nézet |