Kovács Stella Andrea (2021) Magán- Egészségügyi szolgáltatók versenytárselemzése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Kovacs_Stella_Andrea_zarodolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom témaválasztása során fontosnak tartottam, hogy egy olyan szakterületet járjak körbe, mely közel állt hozzám tanulmányaim során. Számos tantárgy és téma érdekelt, azonban a végső választásom a piackutatásra esett. A dolgozatom során a szakmai gyakorlati helyemhez, a Doktor24-hez kapcsolódva egy versenytárselemzést fogok bemutatni, mely folyamán feltérképezem a cég versenytársait. A témaválasztásomat a gyakorlati idő alatt kapott egyik feladatom ihlette meg, mivel a cégnek szüksége volt egy versenytárselemzésre ahhoz, hogy fel tudják térképezni, jelenleg hol helyezkednek el a piacon. Hazánkban számos magán- egészségügyi klinika üzemel, ezekből válogatták ki cégen belül a Top10 klinikát –akiket elemezni kellett- a cég azon dolgozói, akik már megfordultak valamennyi magán- egészségügyi szolgáltatónál, mint alkalmazott. Az elemzés során főként a Social felületek használata volt a fő kérdés, illetve, hogy bizonyos szolgáltatások esetében, hol található hasonlóság, ki mennyiért kínálja, valamint hogyan kommunikál róla. Az összes rendelkezésemre álló információ szekunder adat volt, amik kereséssel bárki számára elérhetőek. A záródolgozat során a legnagyobb riválisokat fogom elemezni, beleértve a vállalatot is, ahol gyakorlatomat végeztem. Ezek a következők: Doktor24, Medicover, Affidea Magyarország, Wáberer Medical, és a Budai Egészségközpont. A dolgozatban be fogom mutatni az említett cégeket, elemzem Social felületeiket – Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube – összehasonlítom pénzügyi adataikat, melyeket a ceginformacio.hu weboldalon tettek közzé, valamint elemzem, hogy a klinikák hogyan használják a B2C marketinget. A cégnél folytatott elemzés és a záródolgozatom kutatása között az a különbség, hogy nem fogok kitérni az összes szolgáltatásra, valamint ezek árára. Egy-egy vizsgálat típus azonban előfordul, mint szemléltetés. Fontosnak tartom, hogy elemezzem a dolgozatom során a CSR-t, valamint, hogy az egészségügyi szolgáltatók tevékenységében milyen formában van jelen a társadalmi felelősségvállalás. Ezek mellett egy kvalitatív kutatást is készítek, mely során a marketing igazgatónak teszek fel négy kérdést, hogy mélyebb betekintést nyerhessek abba, hogy a vezető hogyan látja a cég platformjait és a közösségi média felületeken való megjelenési stratégiáját. Dolgozatom célja tehát a fent említett öt magán- egészségügyi szolgáltató versenytárselemzése, ebből következtetések levonása és vállalkozás számára, a gyakorlatban is hasznosítható javaslatok megfogalmazása.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábraelemzés, diagramok, hirdetések, piackutatás, táblázat, versenytársfigyelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |