Magán- Egészségügyi szolgáltatók versenytárselemzése

Kovács Stella Andrea (2021) Magán- Egészségügyi szolgáltatók versenytárselemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kovacs_Stella_Andrea_zarodolgozat.pdf] PDF
Kovacs_Stella_Andrea_zarodolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témaválasztása során fontosnak tartottam, hogy egy olyan szakterületet járjak körbe, mely közel állt hozzám tanulmányaim során. Számos tantárgy és téma érdekelt, azonban a végső választásom a piackutatásra esett. A dolgozatom során a szakmai gyakorlati helyemhez, a Doktor24-hez kapcsolódva egy versenytárselemzést fogok bemutatni, mely folyamán feltérképezem a cég versenytársait. A témaválasztásomat a gyakorlati idő alatt kapott egyik feladatom ihlette meg, mivel a cégnek szüksége volt egy versenytárselemzésre ahhoz, hogy fel tudják térképezni, jelenleg hol helyezkednek el a piacon. Hazánkban számos magán- egészségügyi klinika üzemel, ezekből válogatták ki cégen belül a Top10 klinikát –akiket elemezni kellett- a cég azon dolgozói, akik már megfordultak valamennyi magán- egészségügyi szolgáltatónál, mint alkalmazott. Az elemzés során főként a Social felületek használata volt a fő kérdés, illetve, hogy bizonyos szolgáltatások esetében, hol található hasonlóság, ki mennyiért kínálja, valamint hogyan kommunikál róla. Az összes rendelkezésemre álló információ szekunder adat volt, amik kereséssel bárki számára elérhetőek. A záródolgozat során a legnagyobb riválisokat fogom elemezni, beleértve a vállalatot is, ahol gyakorlatomat végeztem. Ezek a következők: Doktor24, Medicover, Affidea Magyarország, Wáberer Medical, és a Budai Egészségközpont. A dolgozatban be fogom mutatni az említett cégeket, elemzem Social felületeiket – Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube – összehasonlítom pénzügyi adataikat, melyeket a ceginformacio.hu weboldalon tettek közzé, valamint elemzem, hogy a klinikák hogyan használják a B2C marketinget. A cégnél folytatott elemzés és a záródolgozatom kutatása között az a különbség, hogy nem fogok kitérni az összes szolgáltatásra, valamint ezek árára. Egy-egy vizsgálat típus azonban előfordul, mint szemléltetés. Fontosnak tartom, hogy elemezzem a dolgozatom során a CSR-t, valamint, hogy az egészségügyi szolgáltatók tevékenységében milyen formában van jelen a társadalmi felelősségvállalás. Ezek mellett egy kvalitatív kutatást is készítek, mely során a marketing igazgatónak teszek fel négy kérdést, hogy mélyebb betekintést nyerhessek abba, hogy a vezető hogyan látja a cég platformjait és a közösségi média felületeken való megjelenési stratégiáját. Dolgozatom célja tehát a fent említett öt magán- egészségügyi szolgáltató versenytárselemzése, ebből következtetések levonása és vállalkozás számára, a gyakorlatban is hasznosítható javaslatok megfogalmazása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, diagramok, hirdetések, piackutatás, táblázat, versenytársfigyelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:54
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet