A Covid-19 hatása a borfogyasztásra

Horváth-Szőke Anett (2021) A Covid-19 hatása a borfogyasztásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Horváth-Szőke Anett_IH4Z17_Záródolgozat.pdf] PDF
Horváth-Szőke Anett_IH4Z17_Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záró dolgozatom témájának a Covid-19 borfogyasztásra gyakorolt hatását választottam. Számomra egyértelmű volt, hogy a borfogyasztási szokásokat szeretném vizsgálni, ugyanis a hosszú évek alatt folyamatosan az életem részét képezték munkám során a borok, azok értékesítése. Azonban a 2020-ban megjelenő Covid-19 vírus meglehetősen felborította mindenki életét, így az enyémet is. Ennek hatására fogalmazódott meg bennem, hogy pontosan mit is szeretnék vizsgálni. Dolgozatomat egy szakirodalmi áttekintéssel kezdem, melyben bemutatom Magyarország borrégióit, a borszőlővel beültetett területek nagyságának változását, valamint a termelt bor mennyiségének alakulását az évek során. Ezután rátérek a bormarketingre, valamint ismertetem annak eszközeit egy-egy példán keresztül. Röviden bemutatom a borfogyasztási szokások alakulását, tendenciáit, végül rátérek az aktuális problémára, azaz a Covid-19 fogyasztási szokásokra gyakorolt hatására, leszűkítve a borra gyakorolt hatásaira. A második nagyobb részben kvalitatív kutatásom eredményeit taglalom, melyben összesen 300 borfogyasztó vett részt. Borfogyasztási szokásaik feltérképezése mellett igyekeztem az az esetleges vírushelyzettel való összefüggésekre is rákérdezni. Előzetesen három hipotézist fogalmaztam meg, melyek a következők voltak: H1: A koronavírus hatására a borok tekintetében megnövekedett az otthonfogyasztás. H2: A vírus hatására megnövekedett a fogyasztás gyakorisága. H3: A vírus okozta fogyasztási szokások következtében az olcsóbb kategóriás borokat választják leginkább.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, borászat, bormarketing, koronavírus-járvány (COVID-19), magyarországi borvidékek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:54
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet