Légitársaságok kríziskezelése és COVID-kommunikációja a koronavírus-járvány idején

Polácska Fruzsina Panna (2021) Légitársaságok kríziskezelése és COVID-kommunikációja a koronavírus-járvány idején. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Légitársaságok kríziskezelése és COVID-kommunikációja a koronavírus-járvány idején_Polácska Fruzsina.pdf] PDF
Légitársaságok kríziskezelése és COVID-kommunikációja a koronavírus-járvány idején_Polácska Fruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A koronavírus-járvány egyik legnagyobb iparági vesztese a turizmus, valamint az ehhez szorosan kapcsolódó szolgáltató szektor és annak egyik legjelentősebb iparága, a légiközlekedés. A válság felborította a légiközlekedés ökoszisztémáját és rendkívül komoly hatással volt a légiközlekedés értékláncában szereplő valamennyi érdekelt félre. A jelenlegi pandémiás helyzetben nem maga a koronavírus-járvány áll a kríziskommunikáció középpontjában, hanem a járvány során hozott intézkedések, korlátozások, valamint a kialakult helyzet gazdaságra, vállalkozásokra gyakorolt hatása. A légitársaságoknak a válságkezelés során nemcsak belső szervezeti egységeiket, hanem operációs folyamataikat és működési modelljüket is felül kellett vizsgálniuk az életben maradásért. Bár a koronavírus-járvány padlóra küldte a légiközlekedést, megadja a teljes szektornak annak lehetőségét, hogy az évtizedek óta fennálló, megoldatlan problémákra megoldásokat találjon, és változtatásra, reformra késztesse az iparági szereplőket. Biztosra vehető, hogy az elkövetkezendő években átalakulnak az erőviszonyok, felértékelődnek a turisztikai szektor szereplői közötti együttműködések, megerősödnek és csődbe bennek egyes légitársaságok, de hosszú távon mindezek hozzájárulhatnak az iparági reformhoz, amire legtöbben évtizedek óta várnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Farkas Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikációs módszerek, koronavírus-járvány (COVID-19), válságkezelés, válságkommunikáció, válságmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:54
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet