Magyar Divatmárkák Fenntarthatósággal Kapcsolatos Kommunikációja a Közösségi Médiában

Nagy Dóra (2021) Magyar Divatmárkák Fenntarthatósággal Kapcsolatos Kommunikációja a Közösségi Médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of NagyDora_KKK_szakdolgozat - MAGYAR DIVATMÁRKÁK FENNTARTHATÓSÁGGAL KAPCSOLATOS KOMMUNIKÁCIÓJA A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN_210520.pdf] PDF
NagyDora_KKK_szakdolgozat - MAGYAR DIVATMÁRKÁK FENNTARTHATÓSÁGGAL KAPCSOLATOS KOMMUNIKÁCIÓJA A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN_210520.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatommal néhány divatipari cég közösségi médián történő tevékenységét és a felhasználókból kiváltott reakciókat vizsgáltam meg. Választásom azért esett a divatiparra, mert korábban a piackutatás nevű kurzuson, oktatómnak köszönhetően, elkezdett foglalkoztatni a fenntartható divat témaköre, olyannyira, hogy eldöntöttem, egy nap szeretném elindítani saját vállalkozásom ezen a területen. Ehhez tökéletes alapot nyújt ennek a dolgozatnak az elkészítése. Kutatásom célja az volt, hogy megismerjem jelenleg milyen elvárásai vannak a Z és Y generációs fogyasztóknak a divatmárkák felé a közösségi médián történő kommunikációjukat illetően, és hogy ennek a magyar fenntartható márkák hogyan tesznek jelenleg eleget. A téma aktualitásából fakadóan kutatómunkám a fenntartható divat köré csoportosuló tartalmakra fókuszálom. Dolgozatommal szeretnék rávilágítani arra, hogy a 2020-as pandémia miatt kialakult helyzetben az eddiginél is jelentősebb a cégek digitális jelenléte, illetve kommunikációjának módja a sikeres működés és esetenként a fennmaradás érdekében. Dolgozatom alapdefiníciók meghatározásával, valamint egy globális kitekintéssel és trendelemzéssel kezdem, melyet egy internetes információ kutatással és offline dokumentum elemzéssel állítok össze. Megismerem a magyar divatipar social media tevékenységét, megnevezek cégeket, akik jelentősebb marketing tevékenységet végeznek social media oldalakon. Ezután primer kutatást végzek, egy szakértői interjú elkészítésével, melyet egy részletesebb közösségi média elemzéssel folytatok, majd egy fogyasztói fókuszcsoportos -, valamint két fogyasztói mélyinterjú elkészítésével és kielemzésével jobban elmerülök a témában. Párhuzamba helyezve a keresleti és kínálati oldalt, összegeztem kutatási eredményeimet és átfogó képet alkottam a jelenlegi, közösségi médián történő kommunikációs folyamatokról, valamint elemeztem azok hatékonyságát, és ez alapján javaslatokat tettem egy hatékonyabb kommunikációs stratégia megalkotásához. Kutatásom újszerűsége a pandémiás helyzet miatt kialakult magyar fogyasztói attitűdök és a cégek fenntarthatósággal kapcsolatos felelősségvállalásának változásain alapszik. Ennek következtében a kutatás eredményei hasznosak lehetnek nem csak a ruhaipari, hanem bármely cég, márka számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Nagy Tímea
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fenntarthatóság, kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), közösségi média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet