Online marketing az ingatlanközvetítés világában

Kara Kitti (2021) Online marketing az ingatlanközvetítés világában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Online marketing- záródolgozat, nyilatkozat.pdf] PDF
Online marketing- záródolgozat, nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az online marketingről olvashatnak az ingatlanközvetítés világában. Az első részben magáról az online marketingről, annak eszközeiről és a közösségi médiáról olvashatnak. Az online marketing egyik legfőbb erénye, hogy kevésbé költséges marketingeszköz, mindenki számára látható, elérhető, bárki kapcsolatba tud velük lépni és a vállatok is célzottan tudják a vásárlóikat elérni. Gyorsabb, közvetlenebb kapcsolatot biztosít a vevő és eladó között. Hipotézisem pedig a következő volt, ,,az online marketing folyamatos változásokon megy keresztül, ezáltal egyre nehezebb a vállalatoknak igazodniuk a fogyasztói attitűdhöz.” Az online marketing eszközei közé soroltam a közösségi médiát, a keresőoptimalizálást, a tartalom és blog marketinget, a hírleveleket, adatbázisokat, az e-mail marketinget, a linképítést és a webanalitikát. Majd az online marketing stratégia alatt kifejtettem egy módszert, amit Avinash Kaushik dolgozott ki, ez pedig a See- Think- Do- Care módszer volt, ami csoportosítja a fogyasztókat aszerint, hogy mennyire érdekesek a vállalat számára. Ezután az internetről, mint kereskedelmi csatornáról írtam. Napjaink egyik legtöbbet használt vásárlási tere lett az elektronikus kereskedelem. Egyre több online kereskedelemmel foglalkozó vállalkozást indítanak, de a hagyományos offline cégek is igyekeznek a tevékenységük egy részét online megjeleníteni. Majd ezután kifejtettem az internet szerepét az ingatlanközvetítésben. Az informatikai fejlődés átalakította az ingatlanpiacot, az internetes lehetőségek lehetővé tették az online ingatlanhirdetéseket, amelyeket bárki meg tud tekinteni, kiválasztani és kommunikálni az ingatlanközvetítőkkel. A legtöbb vásárló már az internetes információk és fényképek alapján dönt az ingatlan megtekintéséről, esetleges megvásárlásáról. Ezt a részt követte a cég bemutatása. Szakmai gyakorlatomat a Balaton Utazási és Ingatlaniroda Kft-nél töltöttem, ami a GDN országos ingatlanközvetítőhálózat tagja. A cég elindulása óta az egyéniség, a megkülönböztethetőség a GDN Ingatlanhálózat védjegye. Marketing rendszere a támogatáson alapul, Franchise partnerei válláról leveszi a weboldalfejlesztéssel és az egyéb online, offline megjelenéssel kapcsolatos költséget és egyéb utánajárási terheket. Tervszerű és szervezett központi marketingtámogatással a lehető legoptimálisabb lehetőséget kínálja irodái számára. Végeztem egy kérdőíves elemzést, aminek a fő gondolata és célja az volt, hogy hogyan segíthet az internet és a közösségi média az ingatlanvásárlók bizalmának elnyerésében és információfeldolgozásában? Ennek a problémakörnek megfelelően 20 kérdést tettem fel. Az eredményeket ábrákkal és grafikonokkal szemléltettem. Arra a következtetésre jutottam, hogy az emberek nem teljesen bíznak meg az ingatlanközvetítő cégekben, viszont inkább fordulnak hozzájuk segítségért, információért minthogy egyedül, önerőből kezdjenek bele az ingatlanvásárlásba. Nagyon fontos számukra a kapcsolattartás és a személyes találkozás is, hogyha ingatlanközvetítő cégekhez fordulnak. Az internetes felületeknek, honlapoknak, hirdetéseknek alkalmazkodnia kell a mai rohanó világ igényeihez és elképzeléseihez. Könnyíteni kell az információáramlást a felek között és biztosítani a gyors válaszadást. A honlapoknak pedig mindig friss és releváns információkat kell tartalmazniuk. Végül az internetes lehetőségekről írtam. A vállalkozásoknak évről-évre szembe kell nézniük a változással és azzal a problémával, hogy milyen eszközökkel, milyen csatornákkal érjék el ügyfeleiket és vásárlóikat. Négy online marketing eszközt ajánlottam és emeltem ki a többi közül, amik véleményem szerint nagyon fontosak egy vállalkozás életében. Ezek közül szerintem a legfontosabb a honlap. A 21. században jó, minőségi weboldal hiányában nem lehet sikereket elérni, függetlenül a vállalat termékkínálatától. A Google Ads (AdWords) hirdetések, amik személyre szabják a hirdetéseket és a megfelelő célcsoportnak továbbítják azokat. Ugyan ilyen előnyős és fontos lehet a keresőoptimalizálás, ezáltal több megtekintésre tehetnek szert. A negyedik pedig a Facebook volt, amely könnyű hirdetési lehetőségeket biztosít és könnyíti az információáramlást a felek között Témaválasztásomat a közösségi médiában rejlő lehetőségek és kihívások ösztönözték, nagyon sok új és érdekes információt olvashattam, tanulhattam meg a dolgozat készítése közben. Betekintést nyertem az online marketing világába és abba, mennyire összetett és szerteágazó tevékenység. Abba, hogy milyen kihívásokkal járhat felvenni a lépést a haladó világgal és az informatikai fejlődéssel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, ingatlanközvetítés, marketing eszközök, online kommunikáció, online marketing, online marketing stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet