A vállalkozások online világa

Péter Enikő (2021) A vállalkozások online világa. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT_ NFHWRI.(péter.enikő).pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT_ NFHWRI.(péter.enikő).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom célja, hogy ismertessem milyen új és hasznos tudásra tehettem szert az egyetemnek és a gyakorlati helyemnek köszönhetően. Emellett elemzem és felhívom a figyelmet arra milyen fontos az online megjelenés minden vállalkozás számára a 21.században.   Manapság egyre több időt töltünk az interneten, az online világban. A mindennapi életünkre hatással van és nap mint nap használatba is vesszük a különböző internetes platformokat. Sajnos az elmúlt időszakban a vírus miatt kialakult helyzet ezt még inkább felerősítette, hiszen az oktatás, valamint sokak munkahelye is az online térbe láncolta őket.  Manapság világháló megkerülhetetlen, hiszen a modern mindennapjainkhoz szükséges információkat tartalmazza. Emellett rengeteg új hasznos tudást sajátíthatunk el segítségével és megkönnyíti a hétköznapjainkat. Éppen ezért egy vállalkozás számára elengedhetetlen, hogy megjelenjen valamilyen formában az online felületeken, hiszen az emberek ott rögtön tudnak érdeklődni a cég után, véleményeket olvasgatni és ez sokszor megkönnyíti a fogyasztó és a cég dolgát is. Nagyon sokat tesz hozzá vagy éppen vesz el egy cég profiljából, ha jelen van/nincs jelen online. Rendkívül fontos, hogy a webes felület is ugyanúgy tükrözze a cég egészét, mint akár egy offline üzlet, ugyanis rengeteg vállalat van, akik kizárólag online vannak jelen.  Én is egy ilyen helyen tölthettem a szakmai gyakorlatomat, ami azt gondolom, hogy nagyon hasznos volt. Kifejezetten összetett dolog egy online felület életben tartása, sok munkát és naprakészséget igényel.   A dolgozatom további részében kifejtem, hogy mekkora súlya van az online térnek, előnyöket és hátrányokat egy webshop életében, a marketing fontosságát, a kommunikációt. Emellett, hogy mik azok a tényezők, amikre nagy hangsúlyt kell fektetni, milyen szolgáltatások vannak, amik segítik a vállalkozó munkáját, vagyis visszajelzést adnak, statisztikák, szakirodalmak és saját kutatás, tapasztalatok segítségével.   A Bebeautiful webáruház egy kozmetikumokat és egyéb szépségipari termékeket forgalmazó webáruház. Úgy gondolom egy webáruház tevékenységköre rendkívül nagy, és sok apró részleten áll vagy bukik a sikeressége. Ez a kis családi vállalkozás csak online van jelen, nincs szaküzlet vagy átvételi pont. Így, hogy én már a COVID19 járvány idején kezdtem meg a szakmai gyakorlatomat egyből megmutatta, hogy egy ilyen helyzetben még nagyobb súlya van a Social Mediának, marketingnek és úgy általánosságban az internet varázsának. Kifejezetten hasznos volt számomra, hiszen marketingkommunikáció szakirányon folynak tanulmányaim és ez a pandémiás helyzet, illetve gyakorlati lehetőség remekül szemléltette milyen sokoldalú és összetett dolog a kommunikáció is. Ezelőtt nem volt lehetőségem a különböző appok megismerésére, mit hogyan is érdemes posztolni, kommunikálni, hogy az eredményes is legyen.   Az általam készített primer kutatás fő célja, megvizsgálni a járvány hatását a fogyasztókra. Hipotézisek: Minden vállalkozás számára elengedhetetlen az online jelenlét és ez összefügg a vállalkozás sikerességével, a fogyasztói igényekkel és a technika fejlődésével. A koronavírus világjárvány jelentősen befolyásolta a fogyasztói magatartásokat. Folyamatosan fejlődik a szépségipar, ennek köszönhetően az ilyen kis cégek is képesek megtalálni a számukra megfelelő célközönséget. A Bebeautiful webáruház gazdasági elemzését figyelembe véve megállapíthatjuk, hogy a vállalkozás egy rendszeresen fejlődő területet képvisel. A sok versenytárs mellett azonban képes fenntartani magát, annak ellenére, hogy számos nagy cég előzi meg a ranglistán. Egy dinamikusan fejlődő vállalkozásról van szó, ami évről évre nagyobb bevételre tehet szert. Ez csak megerősíti azt a tényt, hogy jól be kell határolni az elérni kívánt társadalmi réteget és így a kis cégek is jó eséllyel tudnak lépést tartani a nagy cégek mellett.A szakmai tevékenységeket érintve pedig elmondható, hogy naprakészen igyekszik fenntartani az érdeklődést és kalkulál a visszajelzésekkel is. Az összes alapvető marketingkommunikációs elemet remekül alkalmazza, beleértve a hírlevelek használatát, a posztok megjelenését, a hirdetések megfelelő alkalmazását. Ezért elmondhatjuk, hogy megállja a helyét a kishíján telített piacon és sokak hű vásárlói maradnak. Mivel nem csak hétköznapi emberek számára gyártott termékek szerezhetők be a webshopban, így még egy nagy réteget lefed a kínálatával, ami nem más, mint a professzionális eszközöket használó sminkesek. Ez a réteg sok esetben kiemelkedően befolyásolja a rendelések értékét, ami a nagyobb bevételt eredményezi. Kutatásom alapján bebizonyosodott, hogy a dolgozatom elején megfogalmazott hipotézisek közül mind kettő beigazolódott. Az első így szólt: Minden vállalkozás számára elengedhetetlen az online jelenlét és ez összefügg a vállalkozás sikerességével, a fogyasztói igényekkel és a technika fejlődésével. Ez a hipotézis a tapasztalataim és a felhasznált irodalmaknak köszönhetően teljes mértékben beigazolódott, hiszen egyre nagyobb területet lehet lefedni a modern újításokkal, a közösségi média használatával és ezek mára már természetes a fogyasztók számára. A második hipotézisem a fogyasztói szokásokra irányult és a következőképpen szólt: A koronavírus világjárvány jelentősen befolyásolta a fogyasztói magatartásokat. A hipotézis helytállósága abban rejlik, hogy a kvantitatív kutatásom számszerűen megerősített a fogyasztói magatartások változásait. A járvány hatására változtak az igények és a kiadások megoszlása is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hirdetések, marketingkommunikáció, online értékesítés, online marketing, online reklám, vállalkozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet