"Társasmédia-elnökség": A politikai kommunikációs stratégiák változásai Barack Obama 2008-as és Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán keresztül

Szeidl Orsolya (2021) "Társasmédia-elnökség": A politikai kommunikációs stratégiák változásai Barack Obama 2008-as és Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szeidl Orsolya.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szeidl Orsolya.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom arra tesz kísérletet, hogy az „új médiát”, mint politikai kommunikációs eszközt, és mint kampánykommunikációs stratégiát tekintse át, Barack Obama 2008-as és Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán keresztül. A két egykori elnökjelölt online-médiatérben folytatott tevékenységét és kommunikációs napirendjét a dolgozat az általuk alkalmazott egyes kommunikációs trendek – elsősorban a politikai perszonalizáció, a márkaépítés, és a politainment  – vonatkozásában, valamint alapértékeik és -nézeteik, fő üzenetük, és retorikai sajátosságaik és jellemvonásaik mentén igyekszik feltárni.  A „figyelemalapú politika” és az „amerikai kivételesség” fogalomkörén túl középpontba kerül a modern politikai légkörben egyre dominánsabbá váló „populizmus” jelensége, valamint az „identitás” és az „egység” politikai kommunikációban betöltött – jelöltenként eltérő – szerepe. Donald Trump kampánya és elnöki beszéde lényegében alakította át a politikai kommunikáció normáit, azonban ez az átalakulás inkább használatbeli, mintsem eszközbeli szempontból mondható innovatívnak. Ezekre a változásokra és hasonlóságokra a két „társasmédia-elnök” (a demokrata párti Obama és az őt követő, republikánus párti Trump) kommunikációs stratégiáinak összehasonlításával és elemzésével szeretnék rámutatni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Tanulmányok

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Barack Obama, Donald Trump, kampánykommunikáció, politikai kommunikáció, populizmus, társasmédia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:53
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 06. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet