A Siemens Energy Képzési Központ rendezvényeinek, rendezvényeken való részvételének vizsgálata a toborzási stratégia részeként, az optimális toborzási stratégia meghatározása

Szabó Klaudia (2021) A Siemens Energy Képzési Központ rendezvényeinek, rendezvényeken való részvételének vizsgálata a toborzási stratégia részeként, az optimális toborzási stratégia meghatározása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_2021_Szabó Klaudia(IR3ESL).pdf] PDF
Szakdolgozat_2021_Szabó Klaudia(IR3ESL).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A Siemens Energy Képzési Központ rendezvényeinek, rendezvényeken való részvételének vizsgálata a toborzási stratégia részeként, az optimális toborzási stratégia meghatározása- Szinopszis   Az egyetemet duális képzés keretein belül teljesítettem a Siemens Zrt.-nél, majd kiválás és jogutódlás folytán a Siemens Energy Kft-nél. Ez idő alatt volt alkalmam több területen is kipróbálni magam, így kerültem a Siemens Energy Képzési Központba, ami a mai napig a munkahelyem. Az itt töltött idő alatt nagyon megszerettem ezt a területet és úgy gondolom, hogy nagyon nagy jelentőséggel bír, nagyon sok értéket teremt, így nem volt kérdés, hogy ezzel a területtel kapcsolatban szeretnék írni. A duális képzésben szükséges féléves beadandók is a Képzési Központ egy-egy részét elemezték, mutatták be, azonban a nemzetközi rendezvényszervezés című tantárgy keretein belül alakult ki bennem az a koncepció amire építve megszületett a szakdolgozatom. Az általam boncolgatott téma egy nagyon speciális részt céloz meg a rendezvényszervezésen belül, mégpedig a szakképző intézmények – ezen belül is a Siemens Energy Képzési Központ – toborzási stratégiájának, koncepciójának összetételét, kiélezve ezt a rendezvényekre. Megvizsgáltam, hogy milyen toborzási stratégiát folytat a központ, mi alapján teszi ezt, illetve milyen fejlődési lehetőségek rejlenek a toborzási stratégia aktuális gazdasági és társadalmi helyzethez való igazításában. Az utóbbi időben többféle, típusú rendezvényen is részt vettünk, sőt, saját rendezvényeket is tartottunk, így ezeket érdemesnek tartom megvizsgálni, illetve az utóbbi járványhelyzet uralta lehetőségeket is érdemes jobban megnézni. Szakdolgozatommal az egyik célom az volt, hogy bemutassam mindenki számára érthető módon, betekintést adhassak abba egy szakképző intézmény esetében, hogy hogy néz ki a toborzási stratégia, terv, hogy mennyi előkészület, háttérmunka van egy-egy rendezvény előtt. Meglátásom szerint ezt sikerült megvalósítani, hiszen egy átfogó képet kaphat az olvasó a Képzési Központról, az alap stratégiáról, az egyes típusú rendezvények lebonyolításáról. A másik fő célom egy a munkánk során is használható anyag megalkotása volt, hiszen a téma miről írtam egy olyan területet ölel fel, ahol mindig van lehetőség újításra és a mi esetünkben mindig meg is kell újulni. Úgy gondolom ezt is sikerült teljesítenem, bár nyilvánvalóan a koronavírus- járvány miatt fennálló helyzetben bizonyos részeinek kipróbálására nincs lehetőség. A kutatásomból, és a munkám során szerzett saját tapasztalataimból megalkottam a toborzási stratégiát. Meglátásom szerint reális cél lenne a közeljövőre vonatkozóan egy saját Facebook-, Instagram profil létrehozása. Véleményem szerint ezeken az oldalakon nem feltétlenül hirdetések formájában lenne célszerű megjelenni, első körben egy oldal létrehozása elegendő lenne, mely bekövetésével értesülhetnének az érdeklődők a legfontosabb információkról, nyílt napjainkról, a felvételi menetéről, általunk oktatott szakmákról. Sajnos jelen helyzetben ez még nem teljesen kivitelezhető, mivel a kiválás miatt még nem tisztázott, hogy megvannak-e erre a szükséges feltételek a céges belső szabályzatok keretei között. Azonban úgy vélem ez az optimális választás, hiszen ár-érték-ráfordított energia arányban ez egy nagyon kedvező lehetőség. A nagy pályaválasztási kiállításokon való részvétel véleményem szerint esetünkben nem feltétlenül szükséges. Ennek több oka is van, egyrészt egy ilyen rendezvényen való részvételnek nagyon nagy pénzügyi vonzatai vannak. Másrészt a mi esetünkben nagyon sok diákot tudunk azzal meggyőzni, hogy megmutatunk nekik mindent, az eszközparkunkat, a telephelyeinket, kipróbálhatnak adott esetben eszközöket, gépeket, így teljesen biztosak lehetnek abban, hogy ők ezt akarják és mi is kapunk egy megerősítést arról, hogy az adott diák valószínűleg nem fog lemorzsolódni. A kutatásomból kiderült, hogy a válaszadók nagy része gondolta úgy, hogy az online tér nem tudja teljesen átvenni a személyes megtekintés, érintkezés szerepét és nagyon fontosnak tartják a személyes megtekintését az adott oktatási intézménynek. Ez véleményem szerint egy abszolút nem meglepő válaszadási arány.  Meglátásom szerint a fentiek összeépítésével egy nagyon erős és biztos toborzási alapot tudnánk létrehozni a következőképp: a Facebook és Instagram fiókokkal napi szinten lehetne az egyes szakmáknak reklámot csinálni posztok formájában, illetve a működésünket is megoszthatnánk ilyen módon, például vizsgabizonyítvány átvételének napjáról egy bejegyzés írása például egy adott tanulónk tollából, amiben elmeséli, hogy hogyan élte meg a vizsgát. Az aktuális fontos információkat, például, vizsga időpontok, jelentkezési link és feltételek is lehetne ilyen felületeken hirdetni. Amit még nagyon fontosnak tartok, hogy összekapcsoljuk az online világot a személyes eseményekkel. Így például véleményem szerint kiváltképp fontos, hogy jelenlegi helyzetben az online felvételiknek, körbevezetéseknek, nyílt napoknak eseményeket hozzunk létre. Természetesen ezt akkor is meg lehet majd csinálni, ha személyes események tartására is lesz lehetőség. Ennek azt a nagy előnyét látom, hogy nagyon gyorsan nagyon sok emberhez el tud jutni a hírünk, így sokkal nagyobb tömegeknek tudjuk megmutatni magunkat. A jelenlegi helyzetben az elmúlt időszak mintája alapján az online felvételit, az online osztályfőnöki órákon való előadásokat, illetve az online nyílt napot tartom a legfontosabbnak. Úgy gondolom amennyiben lehetőség lesz már személyes körbevezetések, nyílt napok, felvételik tartására, akkor ezzel mindenképpen élnünk kell, hiszen szükségesnek tartották a kitöltők is, hogy személyes kontaktot, benyomást tudjanak kapni az oktatási intézménytől, azonban véleményem szerint okos döntés lenne egy-két online alkalmat is hagyni, hiszen az online tér által sokkal messzebbre is eljuthat a hírünk, így valószínűleg sokkal több diák fog jelentkezni vidékről. Számukra könnyebbséget jelenthet egy teljesen online felvételi alkalom, hiszen lehet, hogy jobban be tudják építeni a mindennapjaikba, illetve nem szükséges így emiatt a felvételi miatt Budapestre utazniuk. Úgy gondolom ezek összessége egy nagyon biztos alapot tudna kiépíteni a Siemens Energy Képzési Központnak. Ez nagyon fontos, hiszen manapság sajnos nagyon kevés diák választja a szakképzést, nagyon sokan választják ezzel szemben a munkát, illetve az egyetemi, főiskolai tanulmányokat. Ez azért jelent számunkra problémát, mivel nagyon sokan teljesen elutasítják a szakképzést, így abszolút nem is hallottak még esetlegesen rólunk. Úgy gondolom, hogy a kutatásommal alátámasztott módszerek rendszeres használatával, azok stratégiánkba való beépítésével egy egyre modernebb arculatot tudunk teremteni, így az egyre fiatalodó célcsoportunk számára is egy nagyon vonzó lehetőségként tudunk egyre ismertebbek lenni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bodnár László
Belső
óraadó tanár; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK
Kalmár Kinga
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: rendezvény(ek), rendezvényszervezés, Siemens, szakképzés, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:51
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet