A Dél-100 Kft. nagykereskedelmi raktáráruház és az általa üzemeltetett franchise hálózatok marketing tevékenysége és annak sajátosságai

Szeleczki Mihály Dániel (2021) A Dél-100 Kft. nagykereskedelmi raktáráruház és az általa üzemeltetett franchise hálózatok marketing tevékenysége és annak sajátosságai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Dél-100 Kft. nagykereskedelmi raktáráruház és az általa üzemeltetett franchise hálózatok marketing tevékenysége és annak sajátosságai.pdf] PDF
A Dél-100 Kft. nagykereskedelmi raktáráruház és az általa üzemeltetett franchise hálózatok marketing tevékenysége és annak sajátosságai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a kiskunfélegyházi Dél-100 Kft. nagykereskedelmi raktáráruház és az általa üzemeltetett, franchise rendszerben működő üzlethálózatok marketing tevékenységének elemzése, rávilágítva annak sajátosságaira. Ehhez nélkülözhetetlen, hogy megismerjük az iparágra és a vállalatra jellemző környezeti tényezőket, amihez a STEEP elemzés módszertanát alkalmazzuk, majd szűkítve a kört, a mikrokörnyezet szereplőit is megvizsgáljuk a Michael Porter által megalkotott modell segítségével. Itt fény derül arra, hogy a versenytársak milyen stratégiát alkalmaznak célcsoportjaik igényeinek kielégítése érdekében, vagyis milyen marketing mixet követnek. A versenytársakon túl a beszállítókat és a vevőket is górcső alá vesszük, ugyanis ezek a szereplők is meghatározó szerephez jutnak, a vállalat tevékenysége szempontjából. A vevők esetében a fogyasztói magatartás aktuális trendjeiről és jellegzetességeiről is tájékozódjunk, majd az ezekre, mint egy válaszként kialakuló B2B és B2C trendek áttekintésére is sor kerül a minél átfogóbb kép alkotása érdekében. Következő lépésként a vállalat részletes bemutatására kerítünk sort mely elengedhetetlen az általa alkalmazott marketing stratégia ismertetéséhez, melynek sajátosságaira kiemelt figyelmet fordítunk. Ezt a stratégiaelemzést egy javaslattétel követi majd a környezeti elemzések és a vállalati stratégia alapján, melynek célja, hogy a vállalat fejlődése és növekedése érdekében milyen lépések megtételét véljük szükségesnek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, B2B és B2C trendek, B2C, fmcg, fogyasztói magatartás, franchise, kiskereskedelem, környezetelemzés, marketing, marketing stratégia, marketing-mix, marketingkommunikáció, marketingkommunikációs mix, nagykereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:51
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet