A szépségipar online jelenléte, közösségi médiával való kapcsolata

Mészáros Csenge Fanni (2021) A szépségipar online jelenléte, közösségi médiával való kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Mészáros Csenge_EP3S3X.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Mészáros Csenge_EP3S3X.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom „küldetése” a szépségipar és a közösségi média kapcsolatának feltárása volt. Kutatásom során magam is rengeteget tanultam az online világról és a közösségi médiáról, annak történetéről, kialakulásáról, stratégiai eszközként való felhasználásáról, építő elemeiről és kategóriáiról. Ezt követően demonstráltam a kozmetikai ipart egészen az időszámításunk előtti időktől kezdve napjainkig, összegyűjtöttem szereplőit, majd ismertettem néhány kiemelkedő sikertörténetet, melyet a közösségi média segítségével értek el a szépségipar szereplői. Kilenc ismert közösségi média applikáción (köztük videómegosztó alkalmazásokon, vásárlásra kifejlesztett szoftveren, és egyéb közösségi oldalakon) keresztül ismertettem a kozmetikai ipar és a média kapcsolatának előnyeit. Kitértem a szépségipari vállalatok CSR tevékenységére, példákat az azt követő fejezet kampányaiból emeltem ki. Fontosnak tartottam, hogy kitérjek – a korunk egyik nagy problémáját képező – káros szépségnormákra, azon belül a „szépség-paradoxonokra”, melyek mellett, azt gondolom, nem mehetünk el szó nélkül. Bemutattam szépségipari vonatkozásban egy konferenciát, egy nemes célért történő mozgalmat, és négy rendkívül szívbe markoló kampányvideót, mely napjainkban sokakat foglalkoztató, és ellentmondásos érzéseket kiváltó témát ölelnek fel: a szexuális irányultságot, az önelfogadást, a torzított online képet és az állatkísérlet-ellenességet. Végezetül felvázoltam a tömegkommunikációs modelleket és az általam bemutatott kampányvideókkal hoztam párhuzamba azokat. Összegezve a szakdolgozatom során írtakat, feltételezhetően ilyen mértékű sikert és lefedettséget nem tudott volna elérni (főleg nem ilyen rövid idő leforgása alatt) más módszerekkel a szépségipar, ha nem jön létre a közösségi média, mint megjelenítésre és eladásra használt eszköz. Ezt bizonyítják a social media platformok, melyeken keresztül jelentős sikereket arattak a szépségipar szereplői. Tehát arra a következtetésre jutottam, hogy a szépségipar határozottan előnyt tudott és tud kovácsolni a közösségi média által biztosított lehetőségekből, illetve, hogy fontos tájékozottnak és tudatosnak lennünk – főleg a mai világban –, és oda kell figyelnünk arra is, hogy milyen következtetéseket vonunk le az effajta reklámokból, hirdetésekből és az emiatt kialakult társadalmi nyomásból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ilkaházi Júlia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, közösségi oldalak, reklámkampány, szépségipar, tömegkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:51
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet