A reklámiparban alkalmazott pszichológiai kutatások

Hegedüs Bianka Júlia (2021) A reklámiparban alkalmazott pszichológiai kutatások. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A reklámiparban alkalmazott pszichológiai kutatások_szaldolgozat_hegedus_bianka_final.pdf] PDF
A reklámiparban alkalmazott pszichológiai kutatások_szaldolgozat_hegedus_bianka_final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (757kB)

Absztrakt (kivonat)

A reklámozás, mint cselekvés története az ókorban jelent meg, holott a marketing, mint tudományág csak jóval később alakult ki. Ennek oka, hogy már az ókorban is érezték a fontosságát, a szerepét a gazdaságban, hogy a segítségével könnyebben eladhatóvá válik egy adott termék. Legfőbb célja a vásárlásra való ösztönzés, így a kapitalizmusban éli igazán a virágkorát. A marketingeszközök fejlődése mellett a pszichológia területén is folyamatosan folynak kutatások, amelyek által újabb és újabb megállapításokra tehetünk szert, amelyeket összekapcsolva rendkívüli módon növelhetjük egy-egy reklám hatékonyságát. A szakdolgozatomban azokat a legfontosabb pszichológia kutatások során megszerzett ismereteket szeretném bemutatni, amelyek a leginkább formálták a történelem során a reklámokat. Ahhoz, hogy kellő képpen megértsük, hogy mely reklámok lesznek eredményesek, melyekre fognak akár 10-20 évvel később is emlékezni az emberek, ismernünk kell a legalapvetőbb működését az emberi agynak, hogy miként dolgozza fel és raktározza el a külvilágból érkező információkat. Fontos ezeken az alapvető megállapításokon kívül az is, hogy ezekkel az eredményekkel mit tud kezdeni a reklámszakma, miként tudja hasznosítani a gyakorlatban, ezen kérdések mentén fog felépülni a szakdolgozatom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács Nóra
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: figyelem, fluimucil, memória, Neuromarketing, pszichológia, reklámpszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:51
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet