Lévai Dániel (2021) Online eszközök térhódítása a kaszinók életében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Online eszközök térhódítása a kaszinók életében_BA_Lévai_Dániel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (761kB) |
|
PDF
BA_O_Lévai_Dániel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (295kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az online kaszinók gyakorlatilag egyik napról a másikra több millió dolláros vállalkozássá nőtték ki magukat, amellyel világszerte nagyszámú szerencsejátékost vonzanak. A szerencsejáték hozzáférését megkönnyíti az internet és a közösségi média platformok növekedése. A digitális játékok is egyre inkább tartalmazzák a fizetős funkciókat is, például a mikrotranzakciókat, amelyek összemossák a játékos és a szerencsejáték közötti határt. Az internet különféle virtuális közösségeket kínál a szerencsejátékosok számára, de ezekre a közösségekre, valamint a szerencsejáték és a pénzbeli játékmagatartás szempontjából való relevanciájukra vonatkozó átfogó kutatás továbbra is kevés. A legtöbb kereskedelmi játékszervezet, függetlenül attól, hogy magántulajdonban van, vagy nyilvános részvénytársaságként működnek, az elmúlt évtizedben gyors növekedést és változást tapasztaltak. Ehhez sokféle üzleti készség szükséges, többek között a marketing, az emberi erőforrás menedzsment, az ügyfélszolgálat és a stratégiai tervezés. A kaszinók szerencsejátéka az a játékforma, amelyeket sok országban elfogadnak és legalizálnak. A kaszinók általában különféle díjakat és adókat fizetnek üzleti tevékenységük jellegétől függően. Díjat számítanak fel az engedélyezési tevékenységekért, valamint azért, hogy egyedi számban legyenek gépek vagy szerencsejáték-asztalok. Az adókat a bruttó szerencsejáték-bevétel alapján határozzák meg. A szerencsejáték gazdasági és társadalmi érvényességéről folytatott folyamatos vita ellenére jövedelemforrásként betöltött szerepe egyre nagyobb figyelmet kap, mivel más állami bevételi források bevezetése gyakran kudarcot vallanak. A piac kilátásai az elkövetkező években bőségesek lehetnek. Noha nehéz megjósolni a politikai és jogalkotási intézkedéseket, sok olyan piac, amely ma még tiltja az online szerencsejátékokat, könnyen megváltoztathatja törvényeit, amelyek lehetővé teszik a ma lényegében „föld alatt működő” gazdaság engedélyezését és az adóbevételek növelését - amit a jelenlegi recesszió sürgetőbbé tehet. Mivel a felhasználók egyre többször használják mobiltelefonjukat olyan termékek és szolgáltatások számára, mint a mobil banki szolgáltatások, a 4G és nemsoká 5G hálózatokon keresztüli tartalommegosztásra, ezáltal lépéshelyzetbe kerültek az online kaszinók is. Míg a sportkönyvek régóta kihasználják a sportokkal kapcsolatos előfizetői szolgáltatásokat a frissítések és pontszámok nyújtása érdekében, addig a mobil játékpiac még mindig meglehetősen kihasználatlan, pedig potenciális mérete hatalmas lehet. Például a mobil játék lehetővé teszi a fogadóknak (vagy játékosoknak), hogy tétet tegyenek egy eseményen, miközben egy bárban vagy kocsmában szórakoznak játék közben. A sportesemények élő közvetítése gyorsabb 4G kapcsolatok révén tovább fokozhatja ezt a piacot. A jó hírnévvel és a biztonsággal kapcsolatos aggodalmak mellett az online játékosokat biztosítani kell arról, hogy megfelelő esélyeik vannak a győzelemre, és hogy az üzemeltetők megfelelő magatartást tanúsítanak. Míg a „szárazföldi” kaszinóknál a játékosok fizikailag láthatják a játékok működését vagy a kártyák leosztását, addig online játékoknál az algoritmusban kell megbízniuk a játékosoknak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | blokklánc, interoperabilitás, online kaszinó, online szoftver, szerencsejáték ipar, szerencsejáték-szolgáltató |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:13 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:13 |
Actions (login required)
Tétel nézet |