A nem anyagi jellegű ösztönzők és az otthoni munkavégzés megítélése az X, Y és Z generáció körében

Bezzegh Ildikó Eszter (2021) A nem anyagi jellegű ösztönzők és az otthoni munkavégzés megítélése az X, Y és Z generáció körében. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Bezzegh_Ildikó_Eszter_VMSCLT_szakdolgozat_.pdf] PDF
Bezzegh_Ildikó_Eszter_VMSCLT_szakdolgozat_.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Bezzegh_Ildikó_Eszter.pdf] PDF
BA_O_Bezzegh_Ildikó_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (222kB)

Abstract

Szakdolgozatom középpontjában az X, Y és a Z generáció munkavállalási attitűdje, munkavégzési szokásaik állnak. Kutatási kérdéseimben arra kerestem a választ, hogy mik a különböző generációk munkahelyi motivációi, valamint hogyan vélekednek az anyagi és nem anyagi jellegű ösztönzőkről, továbbá az otthoni munkavégzés lehetőségéről. Szakdolgozatom első részében bemutattam a ma munkaerőpiacon jelenlévő X, Y és Z generáció általános jellemzőit, a technológiai fejlődéshez és a digitalizációhoz való viszonyukat, valamint a munkaerőpiacon betöltött szerepüket. Ezután felsorakoztattam a motiváció folyamat-és tartalomelméleteit, majd kitértem a 21. századi munkaerőpiac sajátosságaira, a munkáltatói márka kiépítésének fontosságára, valamint a Covid-19 járvány okozta megváltozott munkavégzésre. Kérdőívem a feldolgozott szakirodalmak mentén építettem fel, amelyben választ kaptam a kutatási kérdéseimre, a válaszok alapján pedig el tudtam végezni a hipotézisvizsgálatot. A kutatásom megkezdése előtt két hipotézist állítottam fel. Az első hipotézisem szerint, a munkahely kiválasztásakor nem csak az anyagi juttatásokat helyezik előnybe a munkavállalók, sokkal inkább fontosabbak lettek a nem anyagi jellegű ösztönzők. Ezen hipotézisem igaznak bizonyult, mivel a kitöltők szerint, elsősorban a jó munkahelyi légkör, valamint a megfelelő időbeosztás élvez prioritást motiváció szempontjából, továbbá meghatározó ösztönzőnek gondolják az elismerést, a dícséretet a jól végzett munkáért, míg például a béren kívüli juttatások motiválják legkevésbé a munkavállalókat. A második hipotézisem, ami szerint az otthoni munkavégzés nagy népszerűségnek örvend, valamint, hogy a fiatalabb generációk a járványhelyzet után is élnének a lehetőséggel szintén igazolódott, hiszen a Z generációs kitöltőim közel 2/3-a választaná a későbbiekben az otthoni munkavégzést, de az Y generáció tagjainak is közel fele használná ki a pandémiás helyzet után is a home office nyújtotta lehetőségeket.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: CSR, emberi erőforrás - munkaerő, motiváció, munkaerőpiac, ösztönzés
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Sep. 22. 10:12
Last Modified: 2021. Sep. 22. 10:12

Actions (login required)

View Item View Item